De Maas - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu De Maas - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

De Maas

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

11 Juli 2015 | Nederland, Hoensbroek

Na een goede nacht vanochtend om 08.00 uur op pad. Al snel bleek dat de route niet klopte. We moesten volgens de beschrijving langs de Maas lopen maar de markeringen wezen in een andere richting. Na een half uur lopen maar rechtsomkeer gemaakt en het pad langs de Maas genomen. We hebben 27 km langs de Maas gewandeld. Prachtig met dit weer, water geeft een beetje verkoeling op deze warme dag. We hebben wat afge..... En veel gedronken. Overal waar je vraagt om water krijg je dat ook. We hebben weer genoten van de veranderingen in het landschap en de eerste druivenranken hebben we ook gezien.
Vannacht slapen in het pelgrimsgedeelte van de Abdij van de o.l. Vrouw van Leffe bij de paters norbertijnen. Wat een smerige zooi. Geen warm water, geen douche. Je wassen in een grote ruimte met de toiletten voor alle bezoekers.totaal geen privacy, gewoon respectloos. Helaas is er niets anders. We doen het ermee.
Morgen voor een tocht van 23,5 km naar Givet. We hebben nog geen overnachting kunnen regelen, telefoonstoring in Frankrijk.we zien wel. Komt allemaal goed.

Groetjes, Anneke en Frans

• 11 Juli 2015 - 21:46

De Buurtjes:

Hoi Frans en Anneke

Jammer dat de slaap en sanitaire voorzieningen daar tegenvallen.
    Maar jullie kennende zullen jullie er later hartelijk om kunnen lachen.

Veel wandelplezier en jammer dat er geen foto's van die eierfoon geupload kunnen worden.:-)

• 11 Juli 2015 - 22:04

Johannes En Ruth:

Maar hopen dat de telefoon storing maar gauwover zodat jullie weer een slaapplaats kunnen regelen gr. Johannes enRuth

• 12 Juli 2015 - 11:09

Frits Jansen:

Dag Anneke en Frans.
    Wees er op beducht dat de routemarkeringen(schelpenstikkers?) in Belgie en ook elders alleen de route markeren en NIET de richting aangeven zoals jullie dat in het zuiden gewend waren.
    Ultreya,
    Frits, Sittard.

• 13 Juli 2015 - 08:15

Martine:

Dag Anneke en Frans,
    Jullie schieten lekker op!
    Veel plezier,
    Martine