Givet - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu Givet - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

Givet

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

12 Juli 2015 | Frankrijk, Givet

Na een redelijk rustige nacht, vleermuizen in de slaapzaal van het klooster, zijn we na het ontbijt om 07.00 vertrokken richting Givet. En ja Frits, het klopt, je moet opletten waar je heen moet. Uiteindelijk hebben we gekozen voor het jaagpad langs de Maas. Onderweg een Belg met zijn Nederlandse vrouw ontmoet. Ze hebben ons uitgenodigd voor een kop koffie bij hen thuis in een tot appartementencomplex omgebouwde plavuizenfabriek. Heel mooi en gezellig. Na de koffie weer verder om uiteindelijk in Givet te arriveren. We zijn in Frankrijk. De regiohoofdstad waar we gaan slapen is tel. Niet bereikbaar. Met hulp van een mevrouw uit de plaatselijke friture uiteindelijk contact gekregen. We hebben nu een slaapplek gevonden. Lekker douchen en dan het stadje in om wat te eten. Morgen voor een tocht van 29 km naar Viroinval .
Groetjes maar weer, Anneke en Frans.

• 12 Juli 2015 - 22:28

Truus De Bruijn:

Bonjour Frans en Anneke,
    Sinds gister thuis na een heerlijke vakantie uit de Drôme Diois en ik mis het nu al.
    Genieten jullie lekker van al het moois dat dit prachtige land te bieden heeft. En wat is een mooiere manier dan al lopende. Buen Camino!
    liefs, Truus

• 13 Juli 2015 - 07:22

Lea:

Wat leuk zo zie je maar Nederlanders blijven een gastvrij volk.
    Wandel ze ondanks het iets minder mooi weer.
    Liefs Lea

• 13 Juli 2015 - 11:37

Jos Frijns:

Beste Frans en Anneke,
    reeds eerder heb ik mijn bewondering uitgesproken voor jullie vorige voettocht naar het mondiale bedevaartsoord. Jullie verhaal beluisterd hebbende, samen met Nout, was het een mooie reis, doch de onverwachte verrassingen boden toch ook zware momenten. Ondanks dit hebben jullie opnieuw gekozen voor een voettocht, wederom naar Santiago de Compestela. Wanneer jullie nu opnieuw daar gaan arriveren zou het toch mooi zijn als je door de deuren van de kerk naar binnen mag, de kers op de taart zetten. De vorige keer was de kerk gesloten, een teleurstelling, nu mag de beloning met " open huis " toch wel verwacht worden. Zover zijn jullie nog niet. Heel veel sterkte op weg naar...... én heel veel kijkgenot aangaande de natuur, cultuur en omgeving waarin jullie wandelen. Groet van Nout en Jos. ( PS hier regent het nu )