Proost, Champagne! - Reisverslag uit Épernay, Frankrijk van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu Proost, Champagne! - Reisverslag uit Épernay, Frankrijk van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

Proost, Champagne!

Door: Frans en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

12 Juli 2016 | Frankrijk, Épernay

11/7 na een overnachting in Boult Sur Suipe zijn we met de auto naar Bazancourt gegaan. Even gesproken met de mevrouw die ons vorig jaar super geholpen heeft toen Anneke de heupblessure had. Auto geparkeerd en doorgegeven aan politie. Stokbrood gekocht en na een lekker bakje koffie op pad.

Het duurde even voordat we de route gevonden hadden. Eenmaal op pad voelde het weer als vanouds. Lekker gewandeld door de velden met graan, bieten en luzerne(Franse klaver). Rond 13.30 uur waren we al in Reims. Hier hebben we de kathedraal bezocht. Heel mooi zowel van buiten als van binnen. Natuurlijk ook 'n pilsje gevat en daarna naar ons slaapplekje bij de nonnen. Eenvoudige kamer. De bedden zelf opmaken, haha.

Rond 19.00 uur in de stad gegeten. Duurde lang voor het eten werd geserveerd . Obers hadden een aardig conflict. Uiteindelijk heeft de baas alles geregeld. Na het diner terug naar het klooster . Te laat klooster gesloten. Na even zoeken toch nog naar binnen gekomen.

12/7. Na een goede nacht zijn we om 08.15 uur vertrokken voor een tocht van bijna 20 km naar Germaine. Omdat er geen slaapgelegenheid is moesten we met de trein naar Epernay (hoofdstad van de champagne).

De eerste 8 kilometers waren door de bebouwde kom van Reims en voorsteden. Daarna super mooi door de wijngaarden van de champagne om zo uiteindelijk met de trein in Epernay aan te komen.

Eenvoudig hotel buiten de stad. Onderweg er naar toe zag de eigenaar van het hotel ons lopen. Hij stopte met de auto en vroeg of wij zijn gasten waren. Hij heeft ons toen meegenomen naar het hotel. Straks hier ' n hapje eten en naar bed.

Morgen vroeg uit de veren voor een tocht van 24 km naar Montmort Lucy.

• 12 Juli 2016 - 19:47

Anja :

Heee Anneke en Frans wat leuk dat jullie zo goed begonnen zijn. Te laat voor het klooster...hahaha echt wel iets voor jullie. Ik hoop dat het weer een beetje gaat meewerken en ben benieuwd naar de voorzetting van jullie voettocht. Dikke duim vanuit het Brommelse XXX Anja. :)

• 12 Juli 2016 - 20:16

Albert :

Goed begonnen.Ga zo door maar denk ook aan jullie gezondheid! (Nazdravje). Frans weet wel wat dat betekent!!!!

• 12 Juli 2016 - 21:07

Ruth EnJohannes:

Hallo Frans en Anneke
    zo te lezen gaat het weer vanouds, ga zo door.We blijven jullie volgen.
    Ruth en Johannes.

• 12 Juli 2016 - 21:09

De Buurtjes:

Heey buurtjes,
    Te laat bij het klooster!!!!!, toch stiekem biertje teveel gehad:):) of geeven we gewoon de obers de schuld:):)
    Geniet ervan.
    Harrie en Marion

• 12 Juli 2016 - 23:46

Mieke:

Klinkt weer helemaal super. In een klooster moet je ook voor t avondwake binnen zijn

• 13 Juli 2016 - 08:45

Hillie:

heel veel succes en genieten maar weer van jullie pelgrimage.

• 13 Juli 2016 - 09:49

Julia En Leen:

Anneke en Frans heel veel succes met jullie pelgrimstocht .
    Frans wel voorzichtig met de biertjes anders kom overal te laat