Natte voeten, maar toch feest! - Reisverslag uit Baye, Frankrijk van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu Natte voeten, maar toch feest! - Reisverslag uit Baye, Frankrijk van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

Natte voeten, maar toch feest!

Door: Frans en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

14 Juli 2016 | Frankrijk, Baye

Vandaag nationale feestdag in Frankrijk. Toch op pad voor een wandeling van 11km. De dag begint met regen maar na 1 km te hebben gelopen blijft het droog tot in Baye ( ons doel van vandaag). De hele route ging over zeer natte graspaden dus schoenen, zolen, sokken en voeten nat. Papier erin en hopen dat de schoenen morgen weer droog zijn.

Er was vandaag weinig te beleven, kijken waar je liep, de omgeving kreeg geen aandacht. We dineren ,overnachten en ontbijten in Le Foyes de Charite in Baye. Het is een geloofsgemeenschap van leken met een priester. In Thorn is ook zo' n gemeenschap.

In het dorp zijn we naar de viering van 14/7 geweest. Na het defilé werden we uitgenodigd om mee naar de feesttent te gaan om wijn te drinken en brood met kaas en worst te eten. Zoal Pim zegt: " nooit nee zeggen". We zijn op de uitnodiging ingegaan. Super gezellig, gekletst met de dorpsbewoners en met een pater en non uit een nabijgelegen klooster. Ook dit ervaar je als je onderweg bent en openstaat voor wat je tegenkomt.

Voor morgen lijken de weergoden ons goed gezind.
We houden jullie op de hoogte.

• 15 Juli 2016 - 09:38

Jos Frijns:

Donderdag, was veel te beleven, de nationale feestdag gerelateerd aan het vreselijke voorval in Nice, vlak bij Hotel Negresco. Laten we hopen dat jullie gespaard blijven van dergelijke vreselijke voorvallen van terrorisme. Hier schijnt vandaag de zon, ik wens jullie ook een zonnige dag, groet Jos