Op naar Collan - Reisverslag uit Collan, Frankrijk van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu Op naar Collan - Reisverslag uit Collan, Frankrijk van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

Op naar Collan

Door: Frans en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

21 Juli 2016 | Frankrijk, Collan

Na een warme nacht in Ervy vroeg het bed uit, brood kopen, ontbijten en opruimen. Om 07.15 uur zijn we op pad voor tocht van 26 km. Het was bij lange na niet zo warm als gisteren.

Het eerste stuk gong door een vochtig bos, dus al snel insmeren tegen de muggen. De eerste 5 km gingen voorspoedig. Daarna hadden we moeite met het vinden van de route. Sommige stukken lopen over priveterrein en ja dan wordt soms overpad opeens geweigerd en hangt er een ketting. Niet getreurd, even een stukje omlopen en alles komt goed. Alles bij elkaar loop je dan al gauw 2 km meer. Op het laatst sloeg de vermoeidheid toe en ging ook het looptempo omlaag. Alles bij elkaar zijn we 10 uur onderweg geweest inclusief pauzes.

Vanavond slapen we in Gite Verger.
We gaan in het plaatselijk restaurant wat eten.

• 21 Juli 2016 - 20:27

Buurtjes:

Pff 10 uur aan de wandel.met omwege,.maar wel uitgerust.

Stapelbed om in te slapen ;-)
    Laat t smaken.

• 21 Juli 2016 - 20:49

Jos Frijns:

Ja, inderdaad, la douceur france is beauty, tres beauty en de gastvrijheid staat hoge in het vaandel, in dit land zul je nooit dorst hebben en geen honger, lijkt wel een bijbelse boodschap, maar ja daarvan vallen de paters in Frankrijk zelfs tijdens het gebed in de kerk ook in slaap. Was het de drank voorafgaand aan de eucharistieviering óf gewoon de vermoeidheid van het priesterlijke ambt. Doet er niet toe, als jullie het maar leuk hebben, groet Jos