Saint Reverien - Reisverslag uit Corbigny, Frankrijk van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu Saint Reverien - Reisverslag uit Corbigny, Frankrijk van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

Saint Reverien

Door: Frans en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

27 Juli 2016 | Frankrijk, Corbigny

Na een super royaal ontbijt op pad voor een wandeling van ongeveer 20 km. Het weer was prima, tegen de middag ongeveer 25 graden. Het lopen ging prima en ook het tempo was hoger dan voorafgaande dagen. De route was dan ook niet zo heuvelachtig als voorafgaande dagen.

Onderweg nog lekker 'n uurtje in het gras gerust en gegeten. Lekker stokbrood met worst en kaas.

Om 14.00 uur waren we in Saint Reverien in de pelgrimsherberg. Herberg communale speciaal voor Pelgrims. De deur stond open, er was niemand, maar bedien jezelf. Bed gezocht, spullen uitgepakt, gekeken of er iets te eten en drinken was . Ja hoor, koeling vol met drinken en toetjes en de kast vol met eten uit blik en wijn. Alles is geprijsd. Zo betaal je voor een pilsje € 0,70,n fles wijn € 2,50 en een toetje €0,40. Pelgrimstarief noemen ze dat.

We hebben met z'n zessen gegeten en uiteraard opgeruimd. Nog even de was opruimen en dan zijn we klaar. Kijken wat de avond nog brengt.

Tot schrijfs maar weer.

• 27 Juli 2016 - 21:28

De Buurtjes:

Schitterende kerken op jullie pad.
    0.70 cent voor pils...
    Heb je je hele zondagsgeld opgezopen:-)

Groetjes
    Marion en Harrie

• 28 Juli 2016 - 10:37

Jan Brouns:

Frans en Anneke,

ik wens jullie een goed vervolg van jullie voetreis. Ik lees dat het jullie meer dan goed gaat! En dat jullie allervriendelijkste mensen ontmoeten. Fijn!

Groet.
    Jan