Le Veurde - Reisverslag uit Le Veurdre, Frankrijk van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu Le Veurde - Reisverslag uit Le Veurdre, Frankrijk van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

Le Veurde

Door: Frans en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

01 Augustus 2016 | Frankrijk, Le Veurdre

Ja, opeens na pakweg 15 km komen we op voor ons bekend terrein. We lopen lang de rivier de Alliers die we kennen van onze vakantie in de Auvergne. We lopen langs de fijne grindstranden waar we jaren geleden met onze zonen dagen vakantie hebben doorgebracht. Zelfs een kanotocht komt dan in onze herinnering naar boven.
We hebben vandaag super gelopen, het weer was goed. Op de plek van bestemming in het dorp was het aanzienlijk warmer dan onderweg.
Bij aankomst in Le Veurde bleken de plaatselijke winkels definitief gesloten. Dus geen eten voor vanavond of naar een heel duur restaurant. Dat laatste gaan we echt niet doen.
Uiteindelijk heeft de Madame die de herberg voor ons opende gezorgd dat er tomaten, tonijn, eieren, ravioli uit blik, perziken,toetjes , wijn en bier waren. Super!!
Rond de klok van 17.00 uur kwamen Franse toeristen de herberg binnen. Ze hadden interesse in onze ervaringen. Zo boden ons aan bij hen op de camping te komen eten. Helaas, tegen de tijd dat zij gaan eten liggen wij al in een diepe slaap.

We zijn nog even de kerk gaan bezichtigen. Zeer aansprekend was een hele moderne kruisweg (zie foto's).

Na het kerkbezoek nog even langs de Allier gezeten. Heerlijk, wat hebben we toch een ... leven

• 01 Augustus 2016 - 21:24

Pim:

Over die kanotocht he... heb je ook die ene steen gevonden midden op het water (ja het was maar 1 steen) waar jullie toen gezellig op vast zaten?

• 01 Augustus 2016 - 22:34

Anja:

Hey dat gaat goed met jullie 2tjes. Wat fijn ! En ook nog steeds goed weer. Laot gaon laot gaon !! XXX oet Brommele. Ik hou het hier in de gaten voor jullie ;)