derde en vierde etappe - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu derde en vierde etappe - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

derde en vierde etappe

Door: brouns

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

16 Juli 2010 | Nederland, Hoensbroek

Helaas was het gisteren niet mogelijk een verslagje achter te laten. vandaag weer wel.
Gisteren de etappe van Zubiri naar Pamplona. Na stokbrood en chorizo te hebben gekocht in een tipisch dorpswinkeltje zijn we voor een tocht van 21 kilometer vertrokken naar Pamplona. Je gelooft het of niet, maar wederom was het genieten van de natuur. De tocht was minder zwaar dan de dag daarvoor. Het was heerlijk weer, goede wandel temperatuur. We hebben overnacht in een pelgrimsherberg vlak voor Pamplona. Deze herberg wordt beheerd door het Duitse pelgrimsgenootschap.
goede verzorging en hartelijke ontvangst. In de namiddag zijn we de stad in geweest. De stierenfeesten waren net de dag ervoor afgelopen. Je wilt niet weten hoeveel rotzooi dat met zich mee brengt. De hele stad staat op z´n kop. De jeugd viert de hele week feest. net carnaval bij ons. In de namiddag werd het behoorlijk heet. We zijn toen teruggegaan naar de herberg. In d vroege avond hebben we in de stad paella gegeten en uiteraard iets fris gedronken. Om 10.00 uur netjes naar bed om vervolgens de volgende ochtend om 06.00 uur gewekt te worden met liturchische muziek van het mannenkoor Paderborn.
Vervolgens op pad van Pamplona naar Puenta la Reine. Dit is een plaats waar de diverse routes bij elkaar komen. Het is een leuk druk plaatsje dat leeft van het toerisme en uiteraard van de pelgrims. De tocht van vandaag was heerlijk rustig. Wel flink klimmen en dalen. Het gaat ons echter heel goed af. Om 14.00 uur waren we in de plaats van bestemming. Hier hebben we onze intrek genomen in een hotel. Dus voor 1 nacht geen echte pelgrim. De etappe van morgen is nog niet
helemaal duidelijk. We zien wel.
We gaan zometeen lekker slapen om morgen gezond en fit weer op pad te gaan.
Het gevoel van de pelgrim is nog moeilijk te omschrijven. Dat er iets is, is wel duidelñijk. Later daarover misschien meer.

• 16 Juli 2010 - 19:04

Piet En Annie:

Puenta la Reina...We denken te weten waar jullie zijn. Zelf ook ooit geweest. Is dat niet een brug over de Rio Aragon, niet al te ver van Santa Cilia de Jaca ? Op afstand genieten we met jullie mee.

• 17 Juli 2010 - 07:00

Oet Gebrook:

Ziet er echt super uit.
    Hoe gaat het met plassen Anneke??(haha).
    groetjes

• 18 Juli 2010 - 09:39