De zesde etappe - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu De zesde etappe - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

De zesde etappe

Door: brouns

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

18 Juli 2010 | Nederland, Hoensbroek

Proficiat Cas met je verjaardag en nog vele jaartjes erbij.

Vandaag voor de zesde dag op pad geweest.Van Estella naar Los Arcos. wederom een wandeling van ongever 20 kilometer. We proberen deze afstand per dag aan te houden. We zijn dan opm tijd in Santiago. Na een goede nachtrust in een rustige refigio zijn we vanochtend om 07.15 uur op pad gegaan. Een hele mooie tocht door steeds veranderende natuur. Wat hetzelfde blijft zijn de grote wijngaarden. Daar kun je......liters wijn van maken. In het wijndorp Azqueta kun je de wijn uit de muur tappen. In een plaatsje verder stroomt de wijn uit de fontein. We hebben maar niet geproefd, bang dat we slappe benen krijgen. We merken dat het rustiger wordt onderweg. Het lijkt wel of er minder mensen onderweg zijn dan in het begin. Wellicht haken er al mensen af. We spreken ook wel mensen die maar 1 of 2 weken onderweg zijn, de tocht afbreken om volgend jaar terug te komen en de rest te lopen. Daarnaast is nu natuurlijk de warmste periode van het jaar, met temperaturen soms meer dan 40 graden. Hebben wij nog niet gehad.We hopen ook niet dat het zo warm gaat worden.
het bevalt ons goed, ondanks af en toe gekuum.Als je iets schrijft over pils, ben je alcoholist en als je iets zegt over pien in de veut bis te inne kumer.
We gaan nu even lekker in de schaduw pitten en daarna een hapje eten, nog wat lezen en vroeg naar bed. Morgen gaan we richting Logrono. Vandaag wederom geen fotos i.v.m. traagheid van de computer.

• 18 Juli 2010 - 18:25

Gerry:

Iedere dag denk ik wel een keer aan jullie. Leuk om jullie te volgen op de reis en mee te genieten van de prachtige natuur.
    Ja je lichaam gaat reageren maar in je geest staat geprent ULTREYA

Lieve groet

• 18 Juli 2010 - 18:32

Suus:

Ha die Frans en Anneke!
    Vandaag alweer precies een weekje van huis..
    Jullie houden de reisverhalen goed bij, superleuk!! Hier in NL vandaag een prachtige zomerdag gehad. Veel wandelplezier voor morgen gewenst!
    XX

• 18 Juli 2010 - 19:30

Truus:

Hoi globetrotters,
    Wt leuk toch om jullie reisverslagen te lezen. Kijk er nu al iedere dag naar uit. Een klein duiveltje in me, benijdt jullie. Vandaag waren wij om 7.30 uur op weg voor een wandeling van 20 km door ons Limburgse Heuvelland. Zo vroeg zijn wij nooit op pad. En ergens denk ik dat ik geïnspireerd ben door jullie verhalen. Wat is het toch heerlijk, zo vroeg in alle rust te genieten van al het moois dat moeder natuur ons te bieden heeft. Frans en Anneke, geniet er van! En verras ons met jullie ervaringen.
    Groetjes, Truus

• 19 Juli 2010 - 07:15

Mariette:

Helemaal goed.Ik hoop dat jullie genieten.Ergens heeeeel diep van binnen kriebelt er bij mij ook wat.Maar wij houden het maar bij het mooie wat het limburgse land ons te bieden heeft.Gisteren een stukje Ter Worm gedaan.Was na anderhalf uur genoeg.Bij ons is het erg warm.Veel liefs en we genieten van jullie verslagen.Mariette

• 24 Juli 2010 - 20:22

Perry :

Ok, Veel succes. Wij zitten lekker in frankrijk. hier is het wel lekker warm.