Daar zijn we weer - Reisverslag uit Scheidegg, Duitsland van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer - Reisverslag uit Scheidegg, Duitsland van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer

Door: Frans Brouns

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

20 Juli 2012 | Duitsland, Scheidegg

Na dagen, zeg maar bijna twee weken is het zelfs in Scheidegg gelukt op internet te komen. Wat bij ons heel normaal is , is hier dus niet normaal. Heel weinig internetaansluitingen.

We zijn bijna aan het einde van het hospitaleren. Nog twee dagen en dan gaan we naar andere oorden. We weten alleen nog niet waar.

We hebben de afgelopen weken toch wel wat pelgrims mogen begroeten. Het zijn geen grote aantallen. Er zijn blijkbaar weinigen op weg naar Santiago. Het hospitaleren op zich is heel erg leuk. Je ontmoet zo veel verschillende mensen met eigen gedachten, achtergronden, redenen om te pelgrimeren enz. Dat je er veel van kunt leren.

We hebben een groepje Duitsers gehad die een paar dagen zijn gebleven. Ze waren ' savonds nogal luidruchtig. De tweede avond toen ze uit waren hebben wij in een van de bedden op de slaapzaal een pop in bed gelegd. Toen de Duitsers thuis kwamen hebben we verteld dat Karl Heins (onze pelgrim) in bed lag. Ze geloofden ons verhaal, zijn vervolgens heel stil geweest en kwamen er de volgende ochtend pas achter dat we ze voor de gek gehouden hadden. Ze konden het wel waarderen.

Voor het eerst in ons leven hebben we een evangelische kerkdienst bijgewoond. Het was een prachtige dienst in de buitenlucht aan het buitenaltaar in Boserscheidegg. En natuurlijk mooi weer!!!!

We hebben buiten het pelgrimeren een heleboel ondernomen. Zo zijn we flink wezen wandelen door een prachtig gebied. We hebben de steden Lindau en Bregenz bezocht. We zijn met de Phanderbahn de berg naar boven gegaan vanwaar we schitterende uitzichten hadden op de Bodensee, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Vervolgens zijn we de andere kant van de berg naar beneden gelopen, terug naar Scheidegg.

Gisteren, donderdagavond hebben we in Bregenz genoten van de schitterende opera " André Chenier" deze opera werd uitgevoerd op het seepodium in de Bodensee. Het was een uitvoering in het kader van de Bregenzer Festspiele. Werkelijk prachtig en zeer de moeite waard.

Vandaag gaan we nog even uitzoeken waar we volgende weer naar toe gaan, nog wat wandelen. We hopen natuurlijk ook dat we nog een paar pelgrims mogen begroeten. Voor de rest amuseren wij ons prima.

Helaas is het niet mogelijk om foto's te plaatsen.
Jammer.

Groetjes en zodra het weer kan, laten we weer van ons horen.

• 21 Juli 2012 - 12:20

Anneke En Frans:

Vanavond 21-07-2012 party in het Pilgerzentrum. Slapen, ?????? wel gezellig hopen we!!!

• 22 Juli 2012 - 18:47

Mieke:

YES!!!! Geer kent noe auch noa heem komme, want t sunke sjient noe auch bie uch in d'r gaard