16/7 Van Foyer naar de Commune de Marianisten - Reisverslag uit Sézanne, Frankrijk van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu 16/7 Van Foyer naar de Commune de Marianisten - Reisverslag uit Sézanne, Frankrijk van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

16/7 Van Foyer naar de Commune de Marianisten

Door: Frans en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

17 Juli 2016 | Frankrijk, Sézanne

Na een heerlijk ontbijt zijn we vanochtend op pad gegaan voor een tocht van bijna 25 km naar Auglure.

De dag begon bewolkt maar al snel scheen de zon. De temperatuur liep op tot 34 graden. De wandeling liep over graspaden en nog eens graspaden met zeer hoog gras. Je ziet niet waar je de voeten neerzet en de enkels alleen maar corrigeren. Je wordt daar wel moe van. Onderweg veel muggen dus smeren maar met DEED. Helpt maar niet afdoende. Een beetje lek gestoken.

De wandelroute in de namiddag vanwege de hoeveelheid muggen in een moerasgebied verlaten en verder gewandeld over de weg. Uiteindelijk kwamen we om 16.30 uur aan in Auglure. Om 17.00 uur konden we ons melden op ons logeeradres. Helaas om 18.30 uur nog niemand thuis, bellen, geen gehoor. Dan maar naar het hotel. Hotel gesloten, naar de bar. Ook vandaar nogmaals geprobeerd te bellen, geen resultaat. Uiteindelijk maar besloten 1 dorp verder te proberen. Na een aantal belpogingen geen resultaat. Nog maar naar mogelijkheden kijken nog 1 dorp verder en ja hoor bij de Commune de Marianisten in Mery Sur Seine was nog ' n plek. Hoe kom je daar? Taxi bellen, antwoordapparaat en uiteindelijk geen resultaat.

In de bar ontstond een gesprek over die arme pelgrims die nog zeker 10 km moesten lopen om onderdak te krijgen. Opeens werd spontaan vervoer aan geboden. Om 19.45 uur waren we op de plek van bestemming. Bij binnenkomst bleken de paters al op ons te wachten met de warme maaltijd. Meteen aanschuiven maar. Super gezellig en heel goed gegeten. Nu naar bed en morgen weer op pad.
Voordeel van het autoritje is natuurlijk dan we morgen ipv 24 km maar 14,5 km hoeven te lopen.

Wat hebben we toch een geweldig leven.

• 17 Juli 2016 - 17:22

Mieke:

Ja Frans en dan denken wij gelijk aan de wijzespreuk van Jo; weet wat nog erger is dan muggen? ....... Juist ja

• 17 Juli 2016 - 19:26

Mario En Tiny:

Hoi frans en anneke
    leuk jullie reisverslag te lezen
    Zo kom je foch vanalles tegen op jullie tocht
    We volgen jullie stap voor stap :)
    Groetjes