Van Foyer naar Foyer - Reisverslag uit Sézanne, Frankrijk van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu Van Foyer naar Foyer - Reisverslag uit Sézanne, Frankrijk van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

Van Foyer naar Foyer

Door: Frans en Anneke

15 Juli 2016 | Frankrijk, Sézanne

Na een sobere maaltijd samen met de mensen van de Charite hebben we de aardappelen geschild voor de dag van vandaag. Daarna naar de kapel voor het avondgebed. Dat duurde toch lang. Na 6 keer de rozenkrans gebeden te hebben was de pater aan de beurt. Hij was in slaap gevallen. Iedereen lachen maar niemand die de pater wakker maakte. Na een vijftal minuten zijn we maar weggegaan en op de gang goed hard gelachen.

Na een goede nachtrust zijn we na het ontbijt op pad gegaan voor een tocht van 22 km naar Sezanne. Prachtig weer en een heel afwisselend landschap. Rond half vier waren we in de stad. Effe 'n pilsje en op zoek naar "ja hoor" alweer een Foyer maar nu van de zusters Francoise les Salle. Blijkt een verzorgingshuis voor ouderen te zijn. Wij boffen. Hartelijk ontvangen door een zuster die Duits spreekt. Klikte meteen.

Vanavond blijven we hier ook eten en morgenochtend ontbijten.

Zo dat was het voor de dag vandaag.

De groetjes, Anneke en Frans

• 15 Juli 2016 - 19:17

Johannes:

Zeg Frans, je had de pater toch wel even kunnen vervangen

• 15 Juli 2016 - 21:43

De Buurtjes:

Jullie beginnen op "heilige boontjes" te lijken.
    Biechten jullie ook elke dag:-)

Veel wandelplezier gewenst bij jullie kloostertocht.

• 15 Juli 2016 - 22:21

Mieke:

Klinkt helemaal geweldig!!Enne, Anneke je weet het he, achter in het stille klooster........

Is veel verdriet hahaha

• 16 Juli 2016 - 00:06

Gerard:

Ik neem aan dat het zes keer een rozenhoedje was, want zes keer een rozenkans (is achttien rozenhoedjes als ik het me goed herinner) is wel een hele penitentie.

• 16 Juli 2016 - 10:14

Jos:

Beste Anneke en Frans,

na dit religieus en rooms gebeuren rondom een devote pater en de rozenkrans, oftewel het rozenhoedje, zal de volgende wandeling mogelijk naar Lourdes gaan, Bernadette bekijken, onderdompelen in het heilig water en de lichtprocessie.......?

• 16 Juli 2016 - 21:48

Jan Brouns:

......ik kan het allemaal nauwelijks geloven .... Zo vroom ....

• 17 Juli 2016 - 11:06

Piet:

Dag pelgrims, het gaat goed, zo te lezen. Laat het zo blijven! We werden nieuwsgierig door een reactie over jullie devote rozenhoedjes: achter in het stille klooster. En zo vonden we op YouTube de zangeres zonder naam. Heerlijk.
    P&A

• 17 Juli 2016 - 12:51

Wim:

Hoi Anneke en Frans,

Al een week onderweg hopelijk zonder kleerscheuren maar wel natte voeten. geniet en ga zo verder maar dan met droge voeten en veel wandelplezier.