Vezelay - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu Vezelay - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

Vezelay

Door: Frans en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

24 Juli 2016 | Frankrijk, Vézelay

Vanochtend om 08.00 uur vertrokken vanuit Arcy Sur Cure. Eerst natuurlijk een ontbijt gehad.

Op pad naar Vezelay, een tocht van pakweg 22 km. Veel klimmen en dalen, maar de laatste beklimming naar Vezelay hakte er wel even. Zeer steile beklimming naar de Basiliek.

Eenmaal boven, wat drinken en we kunnen weer. Vandaag iets bijzonders gedaan voor een collega. Hij heeft mij een jacobsschelp meegegeven met het verzoek deze in de Basiliek achter te laten. Dat hebben gedaan.

We slapen vannacht in een pelgrimsherberg in Vezelay. Mannen en vrouwen op aparte slaapzalen, eerste keer dat we dit meemaken.

Straks lekker koken en nog even door het stadje lopen.morgen wacht ons weer een tocht van 25 km.

• 24 Juli 2016 - 19:26

Jos Frijns:

Chablis is een heerlijke droge witte wijn, lekker bij een visgerecht. Daarnaast is kunst ook aardig om te bekijken, een mooie icoon van Christus, staat in Frankrijk gewoon open en blootgesteld in de kerken. Geniet van al het moois, de streek en het vruchtensap in het wijnglas groet Jos

• 24 Juli 2016 - 21:35

De Buurtjes:

Frenske nu al gescheiden slapen...
    Geniet van de goede nachtrust..

Wandel ze en we volgen.

• 25 Juli 2016 - 19:46

Hillie:

Hallo Frans en Anneke ,fijn dat jullie zo genieten van alles en nog wat chablis, nog veel wandel plezier
    Hillie