De voorbereiding - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu De voorbereiding - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

De voorbereiding

Door: brouns

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

16 Mei 2010 | Nederland, Hoensbroek

Na twee weken voorjaarsvakantie liggen we aardig op schema met onze voorbereidingen. We hebben de afgelopen twee weken flink gewandeld met, uiteraard, volle bepakking. Anneke 8 kilo en Frans 10 kilo. Is goed te doen. Je merkt dat training het steeds minder zwaar maakt. Helaas was het weer wat minder. Koud en regen.We hebben het Limburgse heuvelland weer aardig verkend en genoten van de mooie uitzichten. Een bijzondere wandeling komt uit het boekje van Yvonne Cox "Grenzeloze wandelingen". De wandeling voert door de Belgische Voerstreek en is ongeveer 17 kilimeter lang. Het is stijgen en dalen maar oh zo mooi. Deze tocht zullen we zeker nog een keertje overdoen maar dan bij mooi weer.
We hebben ook nog wat inkopen gedaan voor onze tocht naar Santiago. Te denken valt aan broeken, sokken T-shirts enzovoort.We hebben nu bijna alles behalve lichtgewicht sandalen.
Vanaf maandag is het weer werken geblazen. Vanaf 9 juli hebben we vakantie. Op 11 juli vetrekken we naar Frankrijk. Op 13 juli begint onze eerste etappe van St.Jean Pied de Port naar Roncesvalles in Spanje. 27 kilometer en met een te overwinnen hoogteverschil van ongeveer 1400 meter. Wij verheugen ons enorm op dit avontuur.
Groetjes en tot een volgend bericht.

• 16 Mei 2010 - 18:58

Pim:

Funky jasje pa :-)

• 17 Mei 2010 - 06:57

Helma:

Wat moedig van jullie. Hopelijk komt snel het stralende zonnetje.

• 31 Mei 2010 - 11:05

Marc Reijnders:

Anneke-Frans

heel veel succesvolle km ,het wordt afzien,maar je komt als herboren terug.(ik heb het zelf 2jaar geleden gedaan ,maar wel met de fiets

groetjes

• 31 Mei 2010 - 11:37

La Petite Carotte:

Doe hast der hot jod!

• 31 Mei 2010 - 21:44

Suus:

Lieve Frans en Anneke,

De voorbereiding en de voorpret voor zo'n grote reis is een geweldige periode op zich. Er ligt iets moois in het verschiet. Dat is ook al genieten he.

Bijna, over een maand is het zover!!

Liefs vanuit Utrecht, Suus

• 01 Juni 2010 - 09:13

Edwin En Catharina:

Veel succes en plezier met de reis. We zullen jullie verslagen lezen

• 21 Juni 2010 - 11:51

Piet+in Van Vonderen:

Geweldig,dat jullie deze tocht samen ondernemen. De eerste etappe zul je in Roncesvalles 2 vrienden van ons,Gerard van der Werf en Cor, treffen die daar 2 weken vrijwilligerswerk doen voor opvang van peligrinos .Heel veel sterkte met de voorbereiding en de voettocht en we zullen jullie volgen via de website.
    het is de moeite waard.Heb deze tocht ook zelf gelopen in 1998.

groetjes Ineke en Piet

• 30 Juni 2010 - 19:48

Hanneke:

oeoeoeoe.. nog effetjes!!!

• 02 Juli 2010 - 11:05

Truus De Bruijn:

Hoi pelgrims,
    Even snel gespiekt op jullie site.
    Ik blijf jullie volgen!!
    Toi, toi, toi