De achtste en negende etappe - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu De achtste en negende etappe - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

De achtste en negende etappe

Door: brouns

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

21 Juli 2010 | Nederland, Hoensbroek

Wat gaat die tijd toch snel. We hebben de negende dag wandelen achter de rug en we moeten zeggen dat het nog steeds gemakkelijker gaat. Natuurlijk de hoogste bergen liggen al een paar dagen achter ons.Ons wandeltempo neemt ook toe. We lopen nu gemiddeld 5 km per uur met rugzak en dat is een redelijk tempo.De afgelopen twee dagen hebben we door de wijstreek Rioja gewandeld. Het stikt er natuurlijk van de druivenplanten. Zo ver je kunt kijken, alleen maar druiven. Soms volgt er wat afwisseling door olijfbomen, notenbomen en amandelbomen.
We ontmoeten leuke mensen met wie je aardig kunt praten. Zo leer je weer even in het Engels, Duits, frans en uiteraard Spaans te praten. Gaat ook steeds gemakkelijker.Gisteren hebben we van Viana naar Navareta gelopen en vandaag van Navareta naar Azofra.
We slapen hier in de Albergue Municipal en hebben een tweepersoons kamer voor de prijs van 12 euro. Het weer is vandaag minder dan de voorbije dagen. Gisteren was het in de middag ongeveer 38 graden, vandaag is er redelijk veel bewolking en wind. Ik schat het een graad of 20.
Met ons gaat verder alles naar wens, we amuseren ons. We hebben nog nooit zoveel kerken van binnen gezien als de afgelopen dagen.

• 21 Juli 2010 - 15:39

Jozef:

Leuk om jullie te volgen via internet. Het gaat allemaal naar wens zo te horen en laat dat zo blijven.
    Veel succes en plezier.

• 21 Juli 2010 - 17:18

Pim:

Luxe hoor, n twee persoons kamer :-) Enjoy ;-)

• 21 Juli 2010 - 18:44

Helma:

Het ziet er ook allemaal prachtig uit. Kan me voorstellen dat jullie aan het genieten zijn en wat fijn dat het met jullie zo goed gaat. Houwe zo!

• 22 Juli 2010 - 07:55

Mariette:

Doet goed zoveel positiefs te horen.Ook mooie foto's.Veel plezier en loop ze.Heb veel bewondering voor jullie.Veel liefs Mariette.