de tiende etappe - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu de tiende etappe - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

de tiende etappe

Door: brouns

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

22 Juli 2010 | Nederland, Hoensbroek

We vertelden gisteren over onze tweepersoons kamer. We dachten, heerlijk rustig. Feest in het dorp, de hele nacht herrie. Toen wij vertrokken voor onze tiende etappe eas de jeugd nog aan het feesten. het feest was ter eren van maria magdalena. Ik heb de Kerkraadse schlager van Nic Ploum gezongen ¨mit allebei de heng hout ich dich vas¨.
Het was best een leuk feest met gratis drank. Vandaag zijn we om half zeven vertrokken naar Granon. Het was koud en regenachtig. Tegen de kou kun je je kleden. De regen is minder. Gelukkig maar weinig regen. Het landschap wisselt sterk. We hebben de wijnbergen verlaten en genieten nu van grote hoeveelheden zonnenbloemen, gewoonweg prachtig. In Granon overnachten we in de parochiele herberg. Dat betekent, gezamenlijk koken, naar de kerk, gezamenlijk eten, slapen op dunne matjes boven het middenschip in de kerk, ontbijten en wegwezen. Dit alles voor een vrijwillige bijdrage. Het kan niet gekker. We willen dit gewoon eens proberen.
Verder gaat het heel goed met ons. Niemand hoeft zich zorgen te maken. Zo te zien, komen we weer samen terug.
P.s. De foto met het kippenhok in de kerk kent een legende. Als deze wilt weten kijk dan maar op internet. Een klein deel van de legende zegt, dat als de haan kraait als je in de kerk bent je een geslaagde pelgrimstocht tegemoet gaat. Bij ons bezoek heeft de haan zelfs 3 maal gekraaid en drie keer is scheepsrecht.

• 22 Juli 2010 - 14:59

Oet Gebrook:

Wauw zuut det effe gezellig oet. Doa krieg ich doosj vanEn geer zeet gelökkig auch nog goot oet De mazzel oet Gebrook

• 22 Juli 2010 - 18:42

De Buurtjes:

Frans en Anneke wij gaan morgenvroeg op pad.
    Alleen lopen we niet, dit is wat lastig met zo'n vouwwagen. We zullen jullie proberen te volgen via camping indien er internet is.

Groetjes HMPA

• 22 Juli 2010 - 19:43

Pim:

Hahaha... mooie foto pa, wat nou wijn uit n glas... hahaha.

• 23 Juli 2010 - 05:35

Friesland:

FANTATISCH, WAT EEN PRESTATIE,HOU DE MOED ERIN.

gr.RUTH EN Joh.V.D.Meer

• 23 Juli 2010 - 07:30

Fabro:

Ik heb wel eens vaker gehoord over een haan die drie keer kraaide .... raden maar!Goeie moed!
    Ik vertrek maandag voor twee weken naar Israël. Volg jullie in die periode dus niet. Toi toi.

• 23 Juli 2010 - 11:51

Wim:

kippe in ing kirk dat most te hei ins probere!!!! Sjun dat ut good geet wieer zo, vuel plezeer.

• 23 Juli 2010 - 15:02

Gerry:

Leuk om te weten is de symboliek van de haan op de kerktoren:Op de kerktoren vermaant de haan ons dat het tijd wordt om iets zinnigs te ondernemen. Nou dan !

• 23 Juli 2010 - 15:09

Gertie EnToon:

Prachtig dat het jullie zo goed gaat.
    Veel succes op de verdere
    pelgrimage.
    Hartelijke groet!