De twaalfde etappe - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu De twaalfde etappe - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

De twaalfde etappe

Door: brouns

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

24 Juli 2010 | Nederland, Hoensbroek

Ja, we geloven het zelf nog niet helemaal, maar we zitten nu op pakweg 10 kilometer van Burgos. Vandaag weer flink gewandeld. Om 06.00 uur opgestaan, verzorgd en zonder ontbijt vertrokken. In geen velden of wegen koffie of ontbijt te ontdekken. Toen we dik twee uur gewandeld hadden kwamen we in San Juan de Ortega. Dat was gelukkig een bar en meestal geeft het dan ook wat te eten. Helaas pindakaas, alleen koffie en een droge cake. Toch maar genomen want de inwendige mens moet ook verder. Het eerste gedeelte van de dag was erg nevelig. Jammer, want er waren mooie vergezichten , volgens de routebeschrijving. Hebben we dus gemist. In de late ochtend brak de zon door. Dat was niet alleen voor ons zeer aangenaam maar ook voor de vlinders. Die zochten de warme plekken in de zon boven de wandelpaden. We hebben genoten van de grote hoeveelheden en diversiteit aan vlinders.De fotos volgen later, ik kan ze nu niet bewerken.
Na ongeveer vier uur wandelen kwamen we in Ages. Hier was een tienda (kleine dorpswinkel). Hier hebben we bocadillos en een appel gekocht.We hebben nu nog maar twintig euro op zak en nergens kun je pinnen. Dat wordt dus doorlopen tot Burgos. Na 30 kilometer zijn we kapot van het klimmen en dalen en zoeken in Villafria de Burgos naar een albergue. helaas niet in dit dorp. We besluiten dan maar een gokje te wagen in een Hostal. Hier kun je niet pinnen. dan maar naar een hotel. Gelukkig, lekker goedkoop en je kunt pinnen.Ze hanteren hier pelgrimstarieven. We slapen in een tweepersoonskamer met bad en toilet voor 34 euro. Luxe en helemaal voor ons alleen. In de namiddag nog even een terrasje gepakt, pilsje en tortilla, genieten. Straks nog even een hapje eten en dan naar bed. Morgen gaan we vroeg naar Burgos om de stad te bewonderen.

• 25 Juli 2010 - 08:11

Lianne :

Oh wow, ik ben benieuwd naar de fotos van vlinders.. Fijne ochtend in Burgos! Toi Toi, zet hem op..