De13e en 14e etappe. - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu De13e en 14e etappe. - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

De13e en 14e etappe.

Door: brouns

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

26 Juli 2010 | Nederland, Hoensbroek

Gisteren 25 -07 van Villafria naar Burgos. We wilden eerst met de bus, omdat het pakweg 7 km lopen was over het industriegebied. Omdat we toch weer vroeg uit de veren waren hebben we maar gelopen. Om08.00 uur vertrokken en klokslag 09.00 passeerden we de grens met de gemeente Burgos. Vandaar nog ongeveer 1 uur lopen naar het oude centrum van Burgos. Daar aangekomen toch maar een hotel genomen.Kun je tenminste naar bed wanneer het jezelf uitkomt. We hebben de stad verkend en uiteraard de kathedraal bezocht. Je weet niet wat je ziet. Wat een pracht en een praal. De kathedraal telt wel 12 kapellen. De een nog mooier dan de ander. We hebben uit beleefdheid geen foto´s gemaakt. We bewaren die schat aan cultuur in ons hoofd. Na een middagdutje zijn we vervolgens de stad gaan verkennen.Heel veel kerken, jammer dat de meeste dicht zijn. Het oude centrum is heel erg mooi. Helaas kan ik alweer geen foto´s plaatsen. Deze computer heeft geen usb aansluiting en daarnaast is hij zo traag als een slak die nauwelijks kan lopen. In de vroege avond op zoek naar een leuke eetgelegenheid. Je kunt uiteraard op ieder terras een hapje eten. Wij wilden natuurlijk weer iets speciaals. We vonden een afgelegen restaurant en durfden het uiteindelijk aan hier te gaan eten. We hebben er geen spijt van gehad. Super gegeten in een typisch spaans restaurant. Na het eten terug naar het hotel en gaan slapen. Vanochtend om 06.30 uur opgestaan en om 07.30 uur vertrokken voor de veertiende etappe van Burgos naar Hontanas. In de vroege ochtens was het goed lopen. In de middag werd het steeds warmer. Het gebied waar we nu lopen noemen ze ook wel het vagevuur. In de middag werd het bloedheet. We hebben 30 km afgelegd, maar meteen voorgenomen dit in deze omstandigheden niet meer te doen.
Morgen vertrekken we wat vroeger en we lopen dan pakweg 20 kilometer. Meer is in deze hitte op de messeta niet te doen.
Nog een leuk verhaal: Zaterdag hadden we nauwelijks nog geld op zak en waren op zoek naar een pinautomaat. We vroegen aan een Spaans echtpaar waar we geld konden pinnen. Helaas kon niemand ons helpen. Onderweg hebben we zoals reeds verteld geld geleend van een Oostenrijks meisje. De Spanjaarden die wij gevraagd hadden waar de bank was, kwamen wij vandaag tegen in een dorpje. De man kwam naar ons toe en verontschuldigde zich dat hij ons geen geld gegeven had om een overnachting te kunnen betalen. Hij vroeg of wij op zijn kosten met hem en zijn vrouw de avondmaaltijd wilden nuttigen. Omdat wij nog een dorp verder wilden hebben we zijn voorstel afgeslagen. Achteraf hebben we daar weer spijt van. We zitten nu in Hontanas in een mooie pelgrimsherberg. Straks een lekker hapje eten. De rest zien we dan wel weer. Helaas geen foto´s.

• 26 Juli 2010 - 16:05

Pim:

Mooi verhaal. Geen geld op zak, geld lenen en een gratis dinertje afslaan! Op dat laatste na klinken jullie al als ervaren backpackers :-)

• 26 Juli 2010 - 16:23

Mieke:

Nou zeg wie slaat er nou een uitnodiging af Uiterst onbeleefd(greune)
    Tja lopen in de hitte valt inderdaad niet mee.En, voor als het jullie intereseert,
    hier is het regenachtig en fris op dit moment.
    Verder geen nieuws in Gebrook Wandel ze!

• 26 Juli 2010 - 20:09

Cas Joan En Fay:

he pa en ma .ik lees dat alles goed gaat. en het aanpassen aan het klimaat gaat ook goed .gewoon wat minder lopen uiteindelijk kom je er toch wel . en liever gezond dan afgebroken. veel succes morgen en daarna gr cas

• 26 Juli 2010 - 20:16

Laura:

Ik volg jullie met plezier,succes morgen.

• 27 Juli 2010 - 07:03

Hillie Fox:

Keep on walking!
    Petje af.En hou je hooft cool

• 27 Juli 2010 - 19:15

Lianne :

Leuk verhaal. Mooi verwoord om de schat aan cultuur in jullie hoofd te bewaren.. verheug me op jullie volgend bericht :) Veel geluk.

• 28 Juli 2010 - 19:36

Irene:

Ik zou bijna jaloers op jullie worden als ik dit lees , geniet maar van alle indrukken. leuke verslagen schrijven jullie echt iets van intelli.... lui. Hoe schrijf je dat ook weer??
    INTELLIGENT HA HA HA
    loop ze morgen en succes
    groetjes van ons