De zestiende en zeventiende etappe - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu De zestiende en zeventiende etappe - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

De zestiende en zeventiende etappe

Door: brouns

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

29 Juli 2010 | Nederland, Hoensbroek

Gisteren geen beschikking over internet, vandaag wel.
Gisteren zijn we al vrij vroeg vertrokken van Itero de la Vega naar Poblacion de Campos. het laatste plaatsje stelt niet veel voor. Inwoners waarschijnlijk een stuk of 20. Wel een gemeentelijke herberg waar 18 slaapplaatsen zijn. In het begin was de wandeling vrij saai. opeen kwamen we uit bij het Canal de Castilla. het werd opeens groen. We moesten meteen denken aan die mooie vaargeulen in Friesland. We kwamen uit in het plaatsje Fromista, het dorp van de graansilo´s. Wij hebben er echter weinig gezien. In dit dorp ook de eerste van de vier Romaanse kerken bezocht. Meer dan de moeite waard. Ik hoop dat de foto´s een beetje zijn gelukt. Het houten cruxifix was door zijn eenvoud heel erg mooi. Daarnaast natuurlijk ook het altaar op vijf poten. Nee, het leek niet op een schaap. In het dorp even wat boodschappen gedaan voor de avondmaaltijd. We hebben weer zelf gekookt in de herberg. Wel behelpen, maar het smaakte uitstekend die hollandse kost. We hebben wel alles eerst schoon moeten maken. Na het eten nog een uurtje of twee gesproken met twee polen. Leuk gesprek. Wat brengt de Camino ons? Vandaag had Frans veel last van zijn achillespees. Kon de wandelschoenen niet verdragen. Heeft op sandalen gelopen.Ging uiteindelijk nog redelijk goed.

Vanochtend 29 juli, na een desayuno vertrokken voor een tochtje van bijna 20 km naar Carrion de los Condes. In het begin nog kunnen genieten van het landschap. Na goed 5 km werden op het pad geleid langs de route national. Daar hebben we dus 15 km over een echte strak rechte weg gelopen. Dit was geen pretje. Daarnaast had Frans behoorlijk veel last van de achillespees. Hij is vanmiddag naar de dokter geweest. Mag vandaag en zeker morgen niet verder wandelen. dat is even behoorlijk balen. We blijven dus morgen maar in dit plaatsje. Veilig in het klooster van de zusters Clarissen. Als alles goed gaat, gaan we overmorgen weer verder wandelen. Mocht Frans nog klachten hebben, overwegen we een etappe per bus te doen, zodat hij twee dagen rust heeft. We zien wel.

• 29 Juli 2010 - 16:09

Oet Gebrook:

He Ik kan me voorstellen dat jullie een beetje balen.Voor Frans beterschap gewenst.Probeer maar te genieten van de nood gedwongen rust.En straks weer uitgerust opstap
    Groetjes ook van Jos Tot schrijfs

• 29 Juli 2010 - 16:54

Pim:

Rust lekker uit!

• 29 Juli 2010 - 18:02

Jirnsum:

Frans,gebruik de noodgedwongen rust goed, We weten allemaal wat dit betekend.Het is"pech.Veel sterkte en hou moed.

Gr.Joh.& Ruth

• 29 Juli 2010 - 18:44

Abe:

Heey paatje en maatje,
    hopelijk kunnen jullie na de rust gewoon zonder klachten weer verder. Bus ook geen verkeerd idee!! Foto's geven prachtige indrukken van hoe het daar is. Ik nog ff op kamp. Tussendoor morgen de eindinspectie. Laminaat verkocht. Morgen ook nog even huisje kijken. Geniet van jullie reis! Namens iedereen van scouting respect voor jullie en petje af!! X abe

• 29 Juli 2010 - 20:49

Jozef:

Ja dat is balen, maar jullie kennende komen jullie eruit. Een dag extra rust kan en zal jullie goed doen. Houd de moed erin.
    Hier gaat alles zijn gangetje.
    Groeten,
    Jozef

• 29 Juli 2010 - 21:01

Wim:

Wat een pech doe ff rustig aan, moeilijk hè, en dan hopelijk vol goede moed weer verder. Alle goeds.

• 30 Juli 2010 - 07:17

Mariette:

Halo jullie tweetjes.Jammer van de noodgedwongen rust,maar het zal jullie ook goed doen.En dan kun je er ook weer tegenaan.Mooie foto's.Anneke de cd is heel mooi geworden.Hier gaat alles zijn gangetje.Veel liefs en loopplzier Mariette