De negentiende etappe - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu De negentiende etappe - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

De negentiende etappe

Door: brouns

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

01 Augustus 2010 | Spanje, Sahagún

Vanochtend na een heerlijke nachtrust op pad gegaan voor de negentiende etappe. Afgesproken vandaag maar 12 km te lopen.Even aankijken hoe het gaat. Er waait een fris windje en het zonnetje komt al langzaan tevoorschijn (07.30 uur). Met een bakje automatenkoffie in ons lijf beginnen we aan de eerste vijf kilometer waarna we op een rustig plekje gaan genieten van het meegenomen ontbijt. Het eerste gedeelte van de tocht is weer heel mooi. Eerst het lemen dorp en daarna weer het heuvelend landschap van stoppelvelden afgewisseld met zonnenbloemen. Ziet er in de vroege ochtend prachtig uit. Na het ontbijt weer verder. Het prachtige rustige pad gaat al snel over in een pad langs de N120, grote weg van Burgos naar Leon. Met uitzondering van een klein ommetje langs een vervallen kerkje blijven we deze weg volgen tot Sahagun. We overnachten vannacht in de Albergue municipal. De herberg is gevestigd in een oude kerk. Beneden is een concertruimte en boven het middenschip is de herberg. Het is een grote zaal met 54 slaapplaatsen. Als het moet kunnen er nog 24 slaapplaatsen bij. Vanavond na de avondmaaltijd gaan we weer naar een concert. We genieten dus dubbel, van de natuur en van de cultuur. In het plaatsje waar we nu zijn is vandaag een groot feest. Het lijkt wel een beetje carnaval. Veel jeugd op de been die in een stoet achter de fanfare aanloopt, verkleedt is en flink bier drinkt. Vanavond is er ook grote disco in het dorp. Misschien gaan we nog even kijken.
Het lopen vandaag ging prima. Morgen weer een tocht van 20 km.

• 01 Augustus 2010 - 15:57

Maria Wim:

(ploeter)...... door maar geniet vooral, mooie verslagen en leuke foto`s We zien elkaar in sept.

• 02 Augustus 2010 - 07:24

Oet Gebrook:

Leuk die eerste foto Kun je toch gemakkelijk met een man of vijf in,in zo'n bed he? Fijn Frans dat het lopen weer redelijk lukt.Hopelijk blijft dat ook zo. Groetjes allebei

• 02 Augustus 2010 - 12:15

Suus:

Hola Frans en Anneke!
    Hebben jullie je nog in het feestgedruis gestort in Sahagun? Concert ook mooi? Jullie staan nu midden in het avontuur:-)
    Hier in Utrecht aan't werk en denk aan julie, besito y saludos! Suus