De twintigste etappe - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu De twintigste etappe - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

De twintigste etappe

Door: brouns

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

02 Augustus 2010 | Spanje, El Burgo Ranero

Het concert van gisteren was aardig. Erg religieus. na het cocert mog even de stad in, tortilla gegeten en een wijntje gedronken. En maar wachten op de disco. Helaas moet je in een pelgrimsherberg je broek om 10.30 inleveren. Dus niets meegekregen van het feestgedruis. Wat we erg leuk vinden is dat ´s avonds de bewoners hun huizen verlaten en zich verzamelen op de pleinen en in de kroegen. Het is dan erg druk op straat maar super gezellig. Wat ons ook is opgevallen, is dat de mannen doorgaans ´s middags in de kroegen kaarten en de vrouwen ´s avonds. Ziet er super uit.

Vandaag zijn we naar El Burgo Ranero gelopen. Pakweg 18 kilometer langs de verkeersweg. gelukkig was het alles behalve druk op de weg. De uitzichten waren vandaag wel iets minder. Aan onze noordkant zien we de bergen weer opdagen. je ziet daar veel bewolking hangen, terwijl het bij ons nog zonnig is. Onderweg een mooie kerk bezocht waarin het beeld staat van Virga Senora de Perales. In dit kerkje hebben we een kaarsje aangestoken voor onze overleden ouders en voor oom Theus die afgelopen zaterdag is overleden.

Ik heb de vorige keer foto´s toegevoegd van de lemen huizen. In deze streek was vroeger niets anders voor handen dan leem en stro om mee te bouwen. De boeren hebben dat dus ook gedaan. Veel huizen zijn dan ook van lemen blikken gebouwd. Sommigen zijn gestuct met leem en stro. het kerkje van het dorp waar we nu zijn is ook gebouwd met lemen blokken. Hier noemen ze dat adobe.

We vinden het leuk dat jullie reageren op onze artikeltjes en foto´s. Vooral blijven doen.

Hasta otra

• 02 Augustus 2010 - 15:36

Saskia:

hoi stevige stappers!

ik lees jullie verhalen met plezier en jullie maken leuke foto's.
    Nog steeds petje af!! Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin, zet door zet door!

sas en michiel

• 02 Augustus 2010 - 17:05

Annie En Piet:

De eerste(hopelijk ook laatste)blessure goed doorstaan, lezen we. Gelukkig ! Mooie verhalen sturen jullie de wereld in, en beelden. Voelen de kuiten nog steeds goed ? Wandel ze !!!

• 02 Augustus 2010 - 17:56

Cas:

ziet er alllemaal weer leuk uit. hoezo broek inleveren? haha. gr

• 02 Augustus 2010 - 19:58

Pim:

Haha, 10.30 uur de oogjes dicht... Ik zeg neem n hotel en zet de bloemetjes buiten!!!

• 02 Augustus 2010 - 20:15

Gerry:

Gelukkig dat Frans geen pijn meer heeft en jullie de weg kunnen vervolgen.
    Mooie en interessante foto's. Ultreya!

• 02 Augustus 2010 - 21:20

Mariette:

Hallo,hoop dat alles goed gaat.Ook weer mooie foto's.Petje af voor weer het doorzettingsvermogen.Wandel ze en veel plezier.Liefs Mariette.

• 03 Augustus 2010 - 07:03

Hillie Fox:

Blij dat de blessure meevalt zodat je nu weer verder kunt lopen ,maar lastig is het wel natuurlijk maar zo gaat het nu eenmaal,hoop dat het weer goed blijft.Just keep on going.

• 03 Augustus 2010 - 09:51

Suus:

mooi idyllisch plaatje van de brug over de Cea,xxx

• 03 Augustus 2010 - 10:43

Abe:

Broek uit en 10.30 inleveren. Tjonge weet niet aan welke tocht jullie nu meedoen... Haha. Gelukkig blessure goed doorstaan. Leuke foto's!! Loop ze!! Gr. Van ons allemaal