De eenentwinstigste etappe - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu De eenentwinstigste etappe - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

De eenentwinstigste etappe

Door: brouns

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

03 Augustus 2010 | Spanje, Mansilla de las Mulas

Ja, ja, 444 kilometer zijn al afgelegd en het gaat nog steeds prima. Het weer is goed, maar vooral ons humeur. Dat wordt met de dag nog beter. We genieten van iedere meter die we lopen, ook al is het langs een verkeersweg zoals wederom vandaag. Je went eraan en alleen al gedachte dat je straks weer door de prachtige natuur mag wandelen geeft je vleugels. Vanochtend om 07.00 uur vertrokken voor een tocht van 20 kilometer. Eerst een bakje koffie en aan de wandel. De ochtenduren zijn het mooiste om te lopen. Niet alleen vanwege de temperatuur maar ook de natuur. Het lijkt allemaal een stuk frisser dan wanneer de hele dag de volle zon gebrand heeft. De temperaturen lopen in de middag en namiddag op tot wel 40 graden.
Mooie velden met zonnenbloemen gezien en in de verte gloren alweer de bergen. Voor de rest is het op de hoogvlakte erg droog en saai. Je gedachten dwalen tijdens het wandelen af. Soms denk je nergens aan en soms denk je dat je alle problemen van de wereld kunt oplossen. Soms ook voel ik de aanwezigheid van mensen die er helemaal niet kunnen zijn. Vreemd, maar het geeft toch een fijn gevoel. Is dat soms het leven van een pelgrim of is dit pure fantasie? Als ik het wist zou ik het zeggen. Wat ik (Frans) wel ervaren heb is dat ik dingen die ik me voorheen heb afgevraagd en het antwoord niet dacht te weten, het antwoord al heel lang weet. Je zoekt antwoorden op dingen die allang beantwoord zijn. Ik heb me voorgenomen niets meer te zoeken en de dingen te ervaren zoals zo op het moment zijn.

We hebben vandaag weer leuke mensen ontmoet. Een stel uit Zuid Afrika.Even leuk zitten kletsen onder het genot van een kopje koffie.Afgesproken dat we elkaar proberen te treffen in de stad of anders morgen in Leon.

Nog even een leuk verhaaltje.
Gisteren hadden we een kamer gehuurd in een hostel voor 25 euro. Alles ingericht, het stadje verkend, wijntje gedronken, lekker gegeten. In het restaurant worden we weggeroepen door een Duits meisje. Ze zijn op jullie kamer aan het rotzooien. Wij snel terug. Blijkt inderdaad dat ze onze kamer aan het leegmaken zijn voor ¨ja wist ik het maar¨ Na veel tramalant van onze kant hebben we ons geld teruggekregen. Daarnaast hebben we op een andere tweepersoonskamer kunnen slapen. Jullie begrijpen wel, dat dit feesten wordt vanavond. Het was wel even schrikken. Mensen die zomaar aan je spullen zitten. Gelukkig hebben we alles nog.

  • 03 Augustus 2010 - 14:47

    Lianne :

    Subliem.

  • 03 Augustus 2010 - 19:26

    Frans En Gerda:

    we volgen jullie iedere dag en het lijkt ons een hele belevenis. Ik, gerda, kan niet lopen in bergachtig terrein, dus vaandaar dat we van jullie reis genieten.
    groetjes,
    Frans en gerda Witmarsum.

  • 04 Augustus 2010 - 07:09

    Bert En José:

    Ook wij volgen jullie verslag iedere dag....het is al verslavend om jullie belevenissen te volgen in dit prachtige gebied !
    Veel plezier verder en loop ze maar weer !

    groetjes
    van Bert en José uut Heerenveen

  • 04 Augustus 2010 - 12:03

    Suus:

    mooi beschreven frans, en zo is het ja, de antwoorden zijn er al:-)

    hier bij ons is het niet meer zo warm jammer genoeg..geef mij nog maar zo'n hittegolf haha. maar knap dat jullie met bijna 40 graden zo goed aan de wandel zijn! veel plezier daarzo en hasta pronto, liefs

  • 04 Augustus 2010 - 16:46

    Oet Gebrook:

    Niet alleen mooi en indrukwekkend Jullie maken het ook nog spannend.In elk geval fijn dat jullie nog alle spullen hebben.
    Wat het weer betreft, ik wil jullie wel een zakje regen sturen Op dit moment hebben we dat ruim voldoende.Groetjes

  • 04 Augustus 2010 - 17:54

    Pim:

    Antwoorden... hmm, misschien moet ik ook maar n paar weken aan de wandel ;-) haha

    Heel mooi verhaal. Fijn dan jullie zo genieten!

  • 06 Augustus 2010 - 20:35

    Jozef:

    Ja zo ken ik ( Frans ) wel, cryptisch en .....? Maar ondanks dat gaat het goed begrijp ik en laat dat vooral zo bljven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Mansilla de las Mulas

Voettocht naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2016

Gargilesse

08 Augustus 2016

Neuvy Saint Sepulchre

07 Augustus 2016

La Chatre

06 Augustus 2016

Chateaumeillant

05 Augustus 2016

Le Châtelet en Berry
Frans en Anneke

Actief sinds 14 April 2010
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 71538

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 18 Juli 2016

Zeer warm

11 Juli 2010 - 03 September 2010

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: