de tweeentwintigste etappe en een dag Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu de tweeentwintigste etappe en een dag Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

de tweeentwintigste etappe en een dag Leon

Door: brouns

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

05 Augustus 2010 | Spanje, León

Gisteren dus in een etappe van 24 km naar Leon gelopen. Was een saaie route, weer veel langs de weg en zelfs over de weg. We hebben een paar kilometer omgelopen omdat we wilden overnachten in een blokhut op een camping vlak voor Leon. Bij aankomst bleek dat de blokhutten een soort albergues waren. je sliep met 8 personen in een hut. Daar hadden we nu eens even geen zin in. We zijn toen doorgelopen naar Leon, daar een teras gepakt en een hotel uit onze bijbel gezocht. We slapen de komend twee nachten in het hosteleria van de zusters benedictijnen. Super grote kamer met ligbad en airco. Die nonnen hebben het nog niet zo slecht bekeken. Gistermiddag de stad verkend een een plan de campagne gemaakt voor vandaag. We hebben vandaag de cultuurrijkste dag van ons leven gehad. Zoveel pracht en praal in de vele kerken en musea. Je gelooft je eigen ogen niet. Dit kun je niet vertellen of op foto's laten zien, dit moet je met eigen ogen zien. Vanavond gaan we om 07.00 uur met de Zuid Afrikaanse mensen een wijntje drinken in de stad en daarna gaan we, eindelijk, uitgebreid tapas eten.
We hebben vandaag meer gelopen dan op een normale wandeldag, althans zo voelt dat. Morgen weer vroeg uit de veren voor een tocht van pakweg 22 km.

• 05 Augustus 2010 - 16:59

Irene:

He wandelaars
    Hier alles weer rustig de verhuizing is goed verlopen jullie krijgen heel veel groetjes van de bewoners ze vragen veel naar jullie en hoe het met jullie gaat leuk he!!! Ik heb nog steeds veel bewondering voor jullie ga zo door maar geniet vooral.
    groetjes en veel liefs irene en de mannen

• 05 Augustus 2010 - 17:48

Wim:

Mooi dat `t jullie, (Frans) vooral weer goed gaat.Jaja ......die nonnen????? Welke gevel bedoel je Frans en Anneke maar de weg zoeken ha ha.
    Geniet, wandel en pelgrimmeer.Tot ziens
    Groeten

• 08 Augustus 2010 - 13:25

Saskia:

dat wordt nog afkicken van al die wijn!!!!