De vierentwintigste etappe - Reisverslag uit Villares de Órbigo, Spanje van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu De vierentwintigste etappe - Reisverslag uit Villares de Órbigo, Spanje van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

De vierentwintigste etappe

Door: brouns

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

07 Augustus 2010 | Spanje, Villares de Órbigo

Al vierentwintig dagen onderweg en nog lang niet genoeg van alles.
Gisteren in de herberg gezamenlijk de warme maaltijd genuttigd met Belgen, Fransen en Italianen.Met de taal is het dan behelpen maar je komt er altijd wel uit. Geweldig om ervaringen te delen en aan de weet te komen waarom mensen de tocht naar Santiago ondernemen. De Franse vrouwen uit Lyon waren al voor het zevende jaar onderweg. Ieder jaar tien dagen lopen en volgend jaar weer verder. De Belgen waren ook al het vierde achtereenvolgende jaar aan de wandel Ze hoopten volgend jaar Santiago te bereiken. De Italianen waren net als wij voor de eerste keer op pad Zijn gisteren gestart in Leon). Zij lopen echter niet door tot Santiago.
Na het eten nog even het dorp in geweest. Eerst waren we met z´n tweeen, maar al gauw waren het er zes. En nee Pim, niet aan het bier maar aan de wijn. Om 22.30 uur in polonaise en het Franse volkslied zingende terug naar de herberg helaas geen foto). Na een goede nachtrust pakweg 22 kilometer gewandeld. We hebben alweer genoten van de natuur en de vergezichten. We naderen de bergen en bereiden ons alweer voor op het nodige klimwerk. Vanavond logeren we in een spik splinternieuwe herberg. Er hebben pas twintig gasten voor ons geslapen. Heel mooi, goed verzorgd en gezellig. We koken vanavond weer zelf. Er was trouwens een trouwerij in het dorp. De reinste maffia mannen en ....... vrouwen.
Het laatste niews. In de herberg zijn we uitgenodigd om mee te eten.Mensen zijn blij dat ze gasten hebben en dat wij wat info van hun herberg op internet zetten.
Op internet is de herberg te vinden op. www.alberguevillaresdeorbigo.com.
Verder nog een paar leuke foto´s geplaatst.

De groeten maar weer.

• 07 Augustus 2010 - 16:29

Pim:

Ziet er goed uit die herberg, oooh en die paella...! Jammmieeeh!

• 08 Augustus 2010 - 05:57

Oet Gebrook:

Ja ja jullie kunnen nog altijd zingen"en we gaan nog niet naar huis". Ziet er mieters uit.We krijgen zo weer zin in vakantie Groetjes en wandel ze

• 08 Augustus 2010 - 08:38

Peregrinofrans:

Hola Peregrino´s Brouns,

Jullie zijn belandt in Hospital de Orbigo, waarbij jullie over de langste brug van de Camino Frances hebben gelopen.
    Nog slechts 269km te gaan.

Geniet van elke stap.

Buen Camino,

• 08 Augustus 2010 - 09:38

Noor En Piet:

Hola Anneke en Frans
    Wij hebben de indruk dat het jullie best bevalt en dat er revenuen uitkomen na al die overdenkingen en momenten.
    Wij zijn uitgebreid naar de begrafenis van oom Matheus geweest. Er is mooi gesproken en met name Julia was super. Wij konden het niet droog houden bij de muziek over skutsje sielen en indonesie

• 08 Augustus 2010 - 09:53

Suus:

buenos dias frans en anneke!

het is nu nog een kwartiertje zondagochtend en hier in ons landje is het jammer genoeg wat frisser en bewolkt. jullie zijn nu heerlijk aan de wandel;-)
    fantastisch die albergue!! en de paella, voortreffelijk!
    van de fotos worden mn reiskriebels alleen maar erger, killing hihi!
    blij voor jullie:-)hasta la proxima, besos