De zesentwintigste etappe - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu De zesentwintigste etappe - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

De zesentwintigste etappe

Door: brouns

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

09 Augustus 2010 | Spanje, Madrid

Fijn dat jullie onze verslagen zo veel en snel lezen. We proberen ons best te doen jullie iedere dag op de hoogte te houden.
Vanochtend gestart in Santa Cataline de Somoza. Na een hete en bijna slapeloze nacht zijn we om 06.45 op pad gegaan. We wilden eigenlijk maar tot Foncebadon. Daar waren we al om pakweg 11.00 uur en dat is te vroeg. We hebben besloten verder te lopen. Anneke realiseerde zich niet dat we vandaag dan al bij het Crus de Ferro zouden komen. We hebben het toch maar gedaan. We proberen jullie nu in volgorde te vertellen wat we gezien en ervaren hebben.

De wandeling van vandaag was werkelijk de mooiste tot nu toe. Wat hebben we genoten van het berglandschap en de schitterende vergezichten. We vragen ons werkelijk af hoe zo iets moois kan ontstaan. Wat zijn wij gelukkige mensen dat we dit mogen zien en ervan mogen genieten.Je kunt op foto´s niet laten zien wat wij gezien hebben.

De aankomst bij het Cruz de Ferro was heel apart. Het is een plek waar mensen die dat willen iets neer kunnen achterlaten wat ze van thuis hebben meegenomen. Het geeft niet wat en waarom. Anneke had een steentje meegenomen van het kerkhof waar haar vader en moeder begraven liggen. Deze steen heeft ze bij het kruis achtergelaten. Was wel even heel emotioneel maar wel mooi.

Een van de volgende slaapmogelijkheden was het plaatsje Manjarin, zover je van een plaats kunt spreken. We hadden in onze bijbel gelezen dat het daar zeer behelpen zou zijn. Nu, we zijn wezen kijken. We kunnen inmiddels heel veel hebben, maar dit durfden we niet aan. Smerig, geen douches, alleen bronwater, geen toilet en de beheerders waren twee super smerige mannen. Overigens was hier een soort koeienmarkt. Ook werden de koeien ingeent. Hele mooie dieren. Lopen vrij rond in het berglandachap.

We zijn toen maar doorgelopen naar El Acebo, een heel leuk bergdorpje. Je merkt hier de invloeden van het toerisme. De prijzen van eten, drinken en hotels liggen hier beduidend hoger dan in de plaatsen waar we tot nu toe zijn geweest.

Het was vandaag een super dag. We blijven de komende twee dagen nog in deze regio en hopen verder te genieten.

• 09 Augustus 2010 - 16:05

Peregrinofrans:

Hola Brouns,

Jullie gaan als een speer, nog slechts 217 km te gaan naar Santiago de Compostela.
    Het gebied waar jullie nu doorlopen is inderdaad een prachtig pad naar...
    jezelf

Buen camino,

• 09 Augustus 2010 - 16:06

Oet Gebrook:

Dit is dus een echt wauw effect he? Prachtig!Ik kan me voorstellen dat jullie helemaal hotteldebottel zijn van al die indrukken
    Enne nog maar 200 te gaan. SUPER

• 09 Augustus 2010 - 16:23

Frans En Anneke:

Wie is peregrinofrans. meld je even met je echte naam.

• 09 Augustus 2010 - 16:42

Pim:

Mooi van dat steentje...

• 09 Augustus 2010 - 16:52

Ria(oude Buurtjes):

ik heb vandaag weer gelezen, mooie verhalen maken jullie. ik geniet ook van het commentaar van jullie jongens. veel plezier nog en een goede gezondheid

• 09 Augustus 2010 - 17:03

De Buurtjes:

Hoi Frans en Anneke.
    Herberg/koeienstal zag er niet echt 3 sterren uit.Mooi verhaal van Crus de Ferro.Vandaag de laatste keer je auto gestart voor jullie thuiskomen, moest vouwwagen uitklappen.
    Veel groetjes uit "Gebrook"

• 09 Augustus 2010 - 17:05

Annie En Piet:

Wat schieten jullie op. jongens ! En er valt van alles te beleven, lezen we zowat elke dag. Mooie tocht ! En nou niet te snel, anders zit je zo weer in Hoensbroek, en dat zal wel wennen zijn.

• 09 Augustus 2010 - 17:31

Wim:

Mooi toch jullie ervaringen en indrukken. Beter een leuk bergdorpje, in jullie reisbijbel lezen dan behelpepen in Manjarin. Zijn er echt nog super smerige mannen????

Groet ook van Maria

• 09 Augustus 2010 - 17:53

Wies:

Nog snel even een reactie van mij voordat ik morgen zelf op vakantie ga. Dit is echt te gek wat jullie meemaken. Petje af voor jullie prestatie.
    Wat een mooi gebaar van Anneke bij het kruis.

• 09 Augustus 2010 - 19:16

Fabro:

Ik ben weer in het land na 14 dagen Israel. Volg jullie vanaf nu weer op de VOET. Heb de achterstand al INGELOPEN. Ik geniet met jullie mee en wens jullie mooie, goede, gezellige, pijnloze dagen. Hou je haaks, allebei en zet 'm op!

• 09 Augustus 2010 - 19:33

Cas:

en ze zijn al weer bijna thuis. groetjes vanuit de slanghenstreet

• 10 Augustus 2010 - 13:21

Suus:

**mooie herinneringen**

en leuk frans! echte reisfoto in Manjarin

veel reisplezier weer, un beso grande:-)

• 10 Augustus 2010 - 14:51

Piet +ineke:

Geweldig Frans en Anneke
    Kan me voorstellen als je boven bij het Crus de fero bent. Toen ik(piet) er bij stond 12 jaargeleden was het erg koud en mistig. Jas jullie gaan als een speer. De laatste loodjes....
    Buen Camino! geniet ervan!

• 10 Augustus 2010 - 16:04

Ria En Bert De Vos:

Pelgrims hebben een doel. Misschien wel het mooist door Bram Vermeulen bezongen: 'Ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde
    Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten
    Ik leverde bewijs van mijn bestaan
    Omdat door het verleggen van die ene steen
    Het water nooit dezelfde weg zal gaan...'. Ieder mag zijn/haar invulling geven aan de betekenis. Wat een prachtige reis lopen jullie. Veel herkenningspunten met onze eigen reis, dus veel teveel mogelijkheid om onze eigen invulling te geven, daarom de vraag: pelgrims, welke steen hebben jullie verlegd gedurende jullie pelgrimage? Hoeven wij geen antwoord op te hebben, maar misschien willen jullie hem voor jezlf beantwoord hebben.
    Ooit, ooit gaan wij dezelde weg als jullie, niet fietsend maar ook lopend. Veel liefde van ons op jullie reis naar jezelf.

• 10 Augustus 2010 - 19:06

Lianne :

wow, die foto's! ik kan me er wel een voorstelling van maken hoe het zou zijn om daar te wandelen.. leuk leuk, speciaal moment beleefd, en elke dag weer nieuwe vergezichten. wow :) jullie boffen. Succes!! groetjes van miep.

• 11 Augustus 2010 - 06:22

Stefanie:

Hallo Frans und Anneke,
    heute habe ich zum ersten mal in Eure website geschaut und konnte sehen, dass ihr schon ganz schön weit gekommen seid. Mittlerweile seid Ihr auch in der Gegend, die Stefanie und ich vor 5 Jahren schon gelaufen sind...schön, die Orte auf den Bildern wiederzuerkennen! Ich wünsche Euch noch einen guten Restweg - bald habt Ihr es geschafft! Liebe Grüße,
    Stefanie

• 11 Augustus 2010 - 14:31

't Erf:

geniet lekker van de rust,en de mooie natuur.
    doen wij ook van de regen...