de achtentwintigste etappe en negenentwintigste et - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu de achtentwintigste etappe en negenentwintigste et - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

de achtentwintigste etappe en negenentwintigste et

Door: brouns

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

13 Augustus 2010 | Spanje, Madrid

Vandaag weer op pad naar O Cebreiro vanuit Trabadelo.Het eerste gedeelte lopen wij langs de N6. Daarna duiken we de natuur in en al snel begint een steile klim naar O Cebreiro. Sommige mensen laten hun bagage voor deze etappe speciaal door een taxi naar boven brengen. Wij natuurlijk weer niet, is te duur, kunnen we de wijntjes a 40 eurocent niet meer betalen. het was een prachtige wandeling, zo hoog in het gebergte. Mooie uitzichten. We waren al vrij vroeg op de plaats van bestemming. Bij de albergue was het inmiddels erg druk. We hebben besloten een hostal te pakken. Na een douche en een tukje, hebben we het dorpje verkend. Mooi opgeknapt voor de toerist. We hebben weer eens ouderwets lekker gegeten in het restaurant en erg goed geslapen.
Vandaag, 13 aug. zijn we in ons hostal gaan ontbijten. We geloofden onze ogen en oren niet toen we opeens zoveel mensen om ons heen zagen. Volgens ons zijn er wel twee bussen met Spanjaarden gelost om in O Cebreiro de camino te starten. Je merkt het onderweg, het is een stuk drukker dan de dagen ervoor. We zijn benieuwd of dat zo blijft. We zijn echter vol goede moed op stap gegaan naar het bijna hoogste punt van deze Camino. Naar Roncesvalles was hoger. We zijn nu in een restaurant op onze route naar Triacastela. Hier staat een computer en kunnen we de zaak even bijwerken. We wandelen straks weer verder en houden jullie zo goed als mogelijk op de hoogte.
Na een uurtje lopen zijn we al in Triacastela.Het is erg druk in dit dorp. Alle pelgrims zijn op zoek naar een albergue.Gelukkig hebben wij onze bijbel met het enige juiste adres. Meteen albergue gevonden. We koken vanavond weer zelf. Lekkere pasta met chorizo en tomatensaus. Natuurlijk hoort daar een ......? bij.
Merkbaar sinds gisterochtend is de verandering in temperatuur. In Castylle is het veel warmer dan hier in Gallicie. We zijn de bergen over en dat is merkbaar. Van een (denk ik)landklimaat naar een zeeklimaat. Wel lekker overigens.Vandaag wat bewolking en zon. temperatuur pakweg 24 graden. Voorgisteren nog 40 graden.

Wie is in godsnaam caminofrans?

• 13 Augustus 2010 - 11:37

Abe:

Top om te lezen dat het lopen nog steeds goed gaat!! Coole foto met die koeien. Lijkt mij super om de paden die jullie lopen ook te lopen. Ook echt leuk om weer eens foto te zien waar ma op staat. Zie graag nog een paar van jullie!! Succes!! Gr. Abe, daphne en kids.

• 13 Augustus 2010 - 13:41

Saskia:

wat een geweldige tocht tot nu toe. lees altijd met veel plezier jullie verslagen.

WIJN VAN €40????? Jullie houden nog geld over, hihi

• 13 Augustus 2010 - 14:27

Oet Gebrook:

Jeetje jullie gaan als een speer Als ik het goed heb,zijn er nog 6 dagen te gaan.Te gek
    De 21ste is er tapas in Gebrook con vino tinto. (haha}

• 13 Augustus 2010 - 16:29

De Buurtjes:

Hoi Frans en Anneke.

Ik dacht dat is afzien zo'n tocht maar als ik jullie verhalen lees is het alleen maar hotel,taxi,bus,lift, biertje hier wijntje uit het fonteintje enz enz.(HAHA) Nee, nu even serieus ik vind het knap wat jullie doen
    Veel plezier bij de laatste loodjes.

HMPA oet Gebrook

• 13 Augustus 2010 - 21:21

Carla:

Hallo Anneke en Frans

Anneke even een vraagje.... Ben je erbij aan het zingen met die man met gitaar?
    Het ziet er wel zo uit.
    Fijne reis verder voor jullie. Ik blijf het volgen.

Groetjes Carla

• 14 Augustus 2010 - 12:24

Hillie Fox:

Wat een mooie fotos en wat een avonturen super.Fijn dat het zo goed gaat en jullie gaan super goed,hou je nog wat tijd over in de Compostella! groeten uit Fryslân

• 15 Augustus 2010 - 09:55

Peregrinofrans: