De dertigste etappe - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu De dertigste etappe - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

De dertigste etappe

Door: brouns

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

14 Augustus 2010 | Spanje, Sarria

Wat een temperatuursverschil met een week geleden.
Vanochtend om 07.00 uur vertrokken voor een tochtje van 17 km.We hebben schitterende boerendorpjes gezien.Doet ons denken aan Slovenie. Hoe kleiner het dorp, hoe kleiner de kerk. Een kerkje zag er echt niet uit. Heb hiervan een foto van binnen gemaakt.Je weet dan niet wat je ziet.
denatuur was wederom prachtig.Per dag zie je wel de veranderingen in het landschap. Zijn we vandaag nog geklommen tot 900 meter,morgen wordt dat al stukken minder. Mieke Bus zei dat we nog maar 6 dagen te gaan hebben. Wij denken aan 7 dagen. We hebben geen zin meer in een etappe van 30 km. Aangezien er tussendoor te weinig albergues zijn en het erg druk begint te worden,kiezen we het zekere voor het onzekere. We delen delen de etappes zo in dat we overnachtingsmogelijkheden hebben.
Met ons gaat het voor de rest prima, we hebben een albergue gevonden, ondanks de drukte. We hebben de stad verkend. Nog even wat boodschappen doen voor morgen en voor de rest zien we wel weer

• 14 Augustus 2010 - 16:15

Annie En Piet:

De mooiste foto's tot nu toe. Dat kerkje! Slim dat jullie het kalm aan doen. Rust en slapen zijn erg belangrijk. Santiago wacht op jullie.

• 14 Augustus 2010 - 16:25

Oet Gebrook:

Gelijk hebben jullie Tijd zat!Hebben jullie de merluzza al geproefd?
    Wat het weer betreft is het bij jullie nog altijd beter dan in Gebrook.Erg wisselvallig hier.
    Verder is het rustig.
    Pas nog met Wally en Lea over jullie avonturen gehad,bij een glaasje wijn.Hoe later het werd hoe spannender jullie belevenissen. O ja en dat zelfde is ons deze week ook met jullie Jo gelukt bij Ami Dus jullie blijven de aanwezigen, afwezigen Groetjes maar weer

• 14 Augustus 2010 - 17:24

Suus:

Toppie!!!
    xxx

• 14 Augustus 2010 - 17:37

Jozef:

Jullie weten wat Tante Miets lang geleden al zei, d´r flotte is al doééd d´r langsame lééft nog. Neem de tijd dus. Leuke verslagen en leuke foto´s. Ook leuke reacties. Soms typisch Brouns. En over Oet Gebrook, als je die treft dan wordt het wel eens laat en .....
    Voor Anneke, op de rustplaats is ook nog alles in orde. Geniet en ik lees wel weer....

• 15 Augustus 2010 - 07:47

Irene:

Wat gaat de tijd toch snel zoveel voorbereiding,en nu al bijna het einde inzicht.
    Ik vind het ongelooflijk knap wat jullie presteren.Wat een levens ervaring hebben jullie erbij. Anneke voordat ik vertrek 4 september wil ik jullie wel gezien en gesproken hebben ik kan niet langer wachten op jullie verhalen. groetjes Irene

• 15 Augustus 2010 - 09:00

Mariette:

Lopen,helemaal fantastisch.Foto's,heeelmooi.Uithoudingsvermogen,subliem.Wijn,k zou graag mee proeven.Wat een ervaring.Helemaal goed.Veel liefsMariette

• 15 Augustus 2010 - 09:59

Hols,

Ik ben wederom hier , ook in godsnaam:-)
    Jullie hebben nog een kleine 100 km te lopen naar jullie einddoel.
    Geniet van elke stap, de natuur en je medemens/pelgrim!

Buen Camino,

peregrinofrans

• 15 Augustus 2010 - 10:11

Hola,

Ik hoop voor jullie dat Portomarin niet de halteplaats is. Het is daar ontzettend druk en moeilijk om aan een slaapplaats te komen.
    Ik wens jullie nog een mooi pad toe!

Buen Camino,

• 15 Augustus 2010 - 14:55

Maria En Wim:

Nog 6 dagen te gaan, neem de tijd. Santiago en wij wachtem wel op jullie, mooie foto`s bij jullie verslagen.
    Groeten.

• 15 Augustus 2010 - 15:45

Piet:

Ha Anneke en Frans, iemand die zich peregrinofrans noemt is al minstens vanaf 2007 diverse pelgrims aan het aanmoedigen via zijn sympathieke briefjes. Maar dan weet je nog niet wie hij/zij is. Het geheim blijft bestaan. Goede reis ! Hier regent het trouwens oorverdovend.

• 15 Augustus 2010 - 16:36

Piet,

Je bent behoorlijk warm!
    Ben al vanaf 2003 regelmatig te vinden...

• 15 Augustus 2010 - 17:48

Laura:

Wat een indrukken en ervaringen ik volg jullie nog steeds met veel plezier.
    Doe maar rustig aan!

• 15 Augustus 2010 - 21:43

Piet:

Peregrinofrans, als je 62 jaar bent, noem ik een naam. Zoniet, dan houd ik ermee op. Ik wil de tocht van Anneke en Frans niet verstoren door een spelletje detective spelen.

• 16 Augustus 2010 - 07:31

Wally En Lea:

Oei, wat schiet het op,het gaat ongelooflijk snel.
    Ergens fijn maar... ik denk dat het ook heeeeel jammer is. Kan me nog heel goed al de voorbereidingen herinneren, terug kijken is misschien nog veel en veel mooier.Het eindpunt moet zeker het toefje op de taart worden, blijf maar genieten!!!!
    Ps. hier heeft het zowat 24 uur aan een stuk geregend hopelijk komt het niet jullie kant op.
    Heel veel liefs en voorzichtig Wallea

• 16 Augustus 2010 - 08:16

Pelgrimszegen

Dat gezegend is deze tijd
    van groei en bloei

Dat gezegend is deze periode
    van minderen en loslaten

Dat je rennen wandelen
    en je prestatiezucht
    genieten wordt

Dat juist nu je huis
    meer een thuis wordt
    en vriendschappen
    sterker worden

Neem tijd om stil te staan
    bij hetgeen je draagt

Leef in verbondenheid met je ziel
    en met respect voor je lichaam,

Geniet van wat mensen je bieden
    en van wat de natuur je schenkt

Hebt een goede tijd en ga
    met de kracht van de hemel,
    het licht van de zon,
    de jacht van de wind,
    en de vastheid van de aarde!