De drieendertigste etappe - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu De drieendertigste etappe - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

De drieendertigste etappe

Door: brouns

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

17 Augustus 2010 | Spanje, Madrid

Na een heerlijk avondje en een vrij rustige nacht zijn we vanochtend om 07.15uur op pad gegaan. Het waren nog 67 km tot Santiago. Na de 24 van vandaag resten ons nog 43 km. Normaal gesproken loop je dat gemakkelijk in twee dagen. Wij worden echter voorzichtig. Het gaat niet zo goed met de rug van Anneke. Ze loopt gedrogeerd (forse pijnstillers)door het Spaanse landschap. In de ochtend heeft ze de meeste problemen. In de middag en namiddag valt het mee. Het lijkt wel of ze een paar kilometer gelopen moet hebben alvorens het wat gemakkelijker gaat. We bekijken van dagdeel tot dagdeel wat we wel en niet doen.
Genoeg gezeurd.
Watr veranderd het landschap nog steeds. Natuurlijk minder hoge bergen, meer bos en ook meer weiland en akkergrond. Je ziet hier meer vee grazen. Schapen, koeien en geiten. gelukkig ook vandaag weer weinig langs de grote weg gelopen. We liepen wel dichtbij maar hebben er geen last van gehad.Rond twee uur vanmiddag waren we op de eindbestemming van vandaag. We logeren vannacht in een super mooie gemeentelijke albergue (xunta albergue. We hebben samen met een Italiaans echtpaar een vierpersoons kamer. Deze Italianen hebben we reeds eerder ontmoet en gesproken. We treffen elkaar om de paar dagen.
We gaan dadelijk lekker uitrusten bij de rivier. Vanavond, eens kijken wat we eten. Verder moeten we het vervoer van onze bagage voor morgen nog regelen en als het kan een albergue reserveren. Lukt dit niet, dan wordt het een hostal.
Tot morgen maar weer. Pelgrimsgroeten,
Anneke en frans

• 17 Augustus 2010 - 15:12

De Buurtjes:

Hallo Anneke en Frans,

Wat jammer nou van Anneke's rugklachten.
    Schitterende foto's en je ziet jullie gewoon genieten...
    Zo hoort het ook, die 43 km doen jullie fluitend in twee dagen.
    Zet hem op en tot ziens in albergue/hostal "gebrook"
    Na vandaag is er een plaatsje vrij geloof ik.

Groetjes HMPA

• 17 Augustus 2010 - 15:25

Ha die lieve Frans&Anneke,

Leuke foto's:-)!
    Anneke, wat naar van de pijn in je rug. Doe maar rustig aan hoor! Jullie hebben toch de tijd, niks forseren..

Héél véél plezier nog de komende (laatste) kilometers.

Liefs vanuit Utrecht.

• 17 Augustus 2010 - 15:27

Fabro:

Ik begrijp dat het 'op de tanden bijten is'. Veel bewondering! Volhouden! Nog even!
    Ik ga er van uit dat jullie de eindbestemming heelhuids halen.
    Mét of zonder bagage - het is bijna gelukt!
    Houdoe!

• 17 Augustus 2010 - 15:46

Jozef:

Ja wat vervelend Anneke. Voel met je (jullie) mee. Al moet het in vier dagen, maar lukken gaat het. Geniet.....

• 17 Augustus 2010 - 15:54

Betty:

Heb weleens mensen gezien die op hun knieen de laatste kilometer "deden", Anneke toch niet op haar tandvlees hè?
    Rustig aan jongens, knip die laatste kilometers nog even in heel kleine stukkies!
    Heel veel sterkte daarbij, het gaat lukken!!!

• 17 Augustus 2010 - 16:27

Peregrinofrans:

Hola Anneke en Frans,

Ik hoop dat jullie heelhuids in Santiago de Compostela aankomen!
    Geniet van elke stap, de natuur en je medemens.

Buen Camino,

• 17 Augustus 2010 - 17:04

Annie En Piet:

Wat zouden we nu nog anders willen dan ons aansluiten bij alle goede wensen die jullie vandaag al hebben gekregen van vrienden, buren en bekenden. Hou de moed erin. Beetje bij beetje, dan komen jullie er wel ! En dan...

• 17 Augustus 2010 - 18:31

Pim:

Waauw, de laatste kilometers! Fijn jullie straks weer te zien.

• 17 Augustus 2010 - 20:24

Irene:

kop op het gaat jullie lukken dat weet ik zeker heeeeeeel veeeeeeel succes ik zal een schietgebedje doen.
    groetjes irene

• 17 Augustus 2010 - 20:31

Carla:

Super knap van jullie.

Sterkte met je rug Anneke!

Groetjes
    Carla

• 18 Augustus 2010 - 05:49

Mariette:

We zijner bijna,maar nog niet helemaal.Doe het even rustig aan,Met einde in zicht lukt dat wel.Veel bewondering,voor jullie.Anneke hou je goed.Beterschap.Veel liefs Mariette

• 18 Augustus 2010 - 17:09

Saskia:

neem de tijd ik start de groep wel op in september hihi

• 18 Augustus 2010 - 19:14

Marloes:

Heb al jullie reisverslagen gevolgd! Wat een mooie reis, letterlijk en figuurlijk!

Succes met de laatste dagen! Ik steek een kaarsje aan!

• 18 Augustus 2010 - 19:17

Abe:

Joehoe!! Pappie en mammie bijna thuis... Eerst natuurlijk nog even genieten van de laatste zware kilometers. Met of zonder bagage, jullie komen er!!
    Geniet!! gr. Abe, Daphne en kids

• 19 Augustus 2010 - 08:17

Wim:

Allé, doe die laatste etappe`s rustig aan dan maar een dag langer onderweg. Jullie komen er wel. Succes verder geniet en tot ziens.

groeten

• 19 Augustus 2010 - 08:50

Wally En Lea:

Of je nu wel of niet een rugzak op je rug hebt, de benen moeten toch gaan!!!
    Ik vind het SUPER!! KNAP!! en ontzettend moedig van jullie ondanks de pijntjes toch vol blijven houden.
    MAAR....... zo kennen we jullie vastbijten en volhouden goed hoor.
    Knuffels en veel liefs van ons.

Wally en Lea

• 19 Augustus 2010 - 12:58

Oet Gebrook:

YES! DOEL BEREIKT!!
    PROFICIAT!!!!!!!!
    GEWELDIG!!!!!!
    Wat knap En nu genieten van de welverdiende rust
    Anneke er valt nu een hele "last"van je rug Hopelijk gaat het nu gauw wat beter Nogmaals Gefeliciteerd jullie twee Tot gauw

• 19 Augustus 2010 - 13:44

Pf:

hoi hoi gefeliciteerd met het behalen van dit succes.mochten wij je de komende tijd zien dan zou ik/wij wel het hele verhaal willen horen hoe je het beleefd hebt om dit te ondernemen.nogmaals geweldig wat jullie gedaan hebben

• 19 Augustus 2010 - 15:57

Jozef:

Heb ik iets gemist? Zijn jullie er al? Zo ja, heel knap en proficiat. Zo niet dan morgen, toch.....?

• 19 Augustus 2010 - 17:25

Annie En Piet:

Zo, dat hebben jullie maar mooi effe gedaan.
    Een prachtige prestatie, hopelijk krijgen we hier nog een avond uitgebreid verslag van en meer foto's. Ben er in ieders geval stikbenieuwd naar

• 19 Augustus 2010 - 17:51

Annie&Piet (Brouns):

Hoe raadselachtig, dat vorige bericht...Met de inhoud van de boodschap zijn we het eens, maar we hebben hem niet geschreven.

• 20 Augustus 2010 - 07:19

Jozef:

Fantastische prestatie, petje af! In gedachte ben ik vaak bij jullie geweest en dat het verwerken nog niet is afgelopen, maar eigenlijk nu pas begint, kan ik onderschrijven.
    Laat het nagenieten maar beginnen, ik hoop jullie snel weer te spreken.
    Lieve groet,

• 20 Augustus 2010 - 09:03

Hola Frans en Anneke!
    Hebben jullie je nog in het feestgedruis gestort in Santiago?Jullie staan nu aan 't eind van een avontuur!Smile
    Hier in Utrecht aan't werk en denk aan julie, besito y saludos! Suus

• 20 Augustus 2010 - 10:08

Suus:

Er speelt inderdaad iets geks. Bovenstaand berichtje is óók niet door mij geschreven