Het einde van de wereld. - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu Het einde van de wereld. - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Frans en Anneke Brouns - WaarBenJij.nu

Het einde van de wereld.

Door: brouns

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anneke

22 Augustus 2010 | Spanje, Fisterra

Na gisteren nog flink te hebben genoten van Santiago zijn we in de namiddag met een Frans stelletje in hun auto meegereden naar Finistera.
Kaap Fisterra of Finistera, inderdaad het einde van de wereld. Je kunt alleen nog maar terug. Heel leuk punt waar pelgrims vroeger hun kleding verbrandden. Nu mag dat niet meer en hangen sommigen hun kleding in een electriciteitsmast. Er zijn echter maar weinigen die te voet vanuit Santiago hier naar toe gaan. Onze bedoeling was dit te voet te doen. Helaas is dit niet gelukt. Erg vinden we dat niet. Nu we er zijn, en het is mooi weer, is het net zo genieten. Na ons bezoek aan de kaap hebben we een hotel gezocht en gevonden. We hebben meteen geboekt voor drie nachten. Na een heerlijke vismaaltijd zijn we gaan slapen. Vanochtend, 22-08 werden we wakker en het was hardstikke bewolkt. Je kon geen 25 meter ver kijken. Toch maar opgestaan, ontbeten en terug naar de hotelkamer. Even later wordt op de deur geklopt. Het Frans stelletje staat voor de deur om te komen vertellen dat ze vannacht in hun auto hebben geslapen. Toen zij gisteravond naar bed gingen bleek hun bed onder de vlooien en wantsen te zitten. De hoteleigenaar was nergens te vinden. Uiteindelijk hebben ze vanochtend een deel van hun geld terug gekregen. Na met ons nog een cafe con leche gedronken te hebben zijn ze vertrokken.
Wij hebben vandaag een klein stukje gewandeld en er een echte zondag van gemaakt, dus lekker rustig. In de namiddag klaarde het een beetje op en zijn we naar het strand gegaan. Op een beschut plekje hebben we kunnen genieten van een fraai uitzicht op zee. Nu genieten we van een heerlijk glas wijn en straks een heerlijke paella. Wat hebben we in Spanje een leven als god in Frankrijk.
Wellicht hebben we vanmiddag god gezien!!!!!
Aanstaande dinsdag vertrekken we richting thuis. Op woensdag hopen we weer in Hoensbroek te zijn.

• 22 Augustus 2010 - 16:47

Betty:

Hallo jongelui!!!
    Twee reakties van mij was wel wat veel hè, dat krijg je wanneer je twee keer snel klikt...
    Heel bijzonder lijkt me dat Finisterre, maar de reden van jullie vertrek dinsdag: zijn dat de vlooien en wantzen in het hotel???
    Ik begreep namelijk uit de reakties dat jullie pas 4 september thuis kwamen, maar nu dus a.s. woensdag al.
    Ach, je hebt toch ook eens en kéértje heimwee naar huis, of niet dan.
    Goede reis en welkom home!!
    Groetjes, Betty en Jan

• 22 Augustus 2010 - 16:56

De Buurtjes:

Frans en Anneke.

Met het einde van de reis(Santiago)dachten we dat ook de verhalen stopten, gelukkig niet.

Voor het weer hoeven jullie echt niet terug, hier heeft het net flink geregend vergezeld van onweer.

Maak er nog een paar gezellige dagen van en tot ziens in "Gebrook"

Groetjes van HMPA

• 22 Augustus 2010 - 17:43

Antonio:

Hi Frans en Anneke

Caminante, son tus huellas
    el camino y nada más;
    Caminante, no hay camino,
    se hace camino al andar.
    Al andar se hace el camino,
    y al volver la vista atrás
    se ve la senda que nunca
    se ha de volver a pisar.
    Caminante no hay camino
    sino estelas en la mar.

Antonio Machado

• 22 Augustus 2010 - 17:49

Frits Jansen Siitard:

Dag Frans en Anneke,
    Hoewel ik nog niet eerder gereageerd heb laat ik jullie toch weten dat ik jullie reis van dag tot dag gevolgd heb.
    Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben gehad.
    Hopelijk tot ziens bij de depelgrimeer bijeenkomst ergens in oktober. Jullie horen nog van de mentoren.
    Gr.
    Frits

• 22 Augustus 2010 - 18:06

Lianne:

Ik heb werkelijk genoten van jullie reisverhalen.. Ik wens jullie alvast een hele goede terugreis. Wel thuis! Geniet van jullie laatste daagjes.. groetjes van mij

• 23 Augustus 2010 - 06:35

Oet Gebrook:

Hallo jullie twee
    Als jullie dan toch deze kant op komen Zouden jullie misschien wat zon in de rugzak kunnen stoppen, want het is hier nu pokkenweer.
    Stop maar bij Frans in de rugzak i.v.m. Anneke's rug. Tot gauw en blijf genieten

• 23 Augustus 2010 - 11:25

Pim:

God gezien? Moet ik me dan alsnog een beetje zorgen maken om jullie?... :-) Tot woensdag!

• 23 Augustus 2010 - 15:40

Peregrinofrans:

Hola Peregrino's,

Nog 24 uur in het land van jullie prachtig avontuur naar...
    jezelf.
    Geniet van elkaar en laat je strelen door de zon!
    Ik zal spoedig jullie stokje overnemen. Ik verwacht over 18 dagen in St.Jean Pied de Porte aan te komen, en zal dan in jullie voetsporen treden.
    Ik hoop dat al jullie blessures (snel) voorbij zijn!

Buen Camino,

• 23 Augustus 2010 - 17:08

Henk Willemse:

Dit zal een van jullie laatste verhalen zijn! Tjeuumig, voor mij is de tijd al snel gegaan, laat staan voor jullie man! Jullie zullen er wel van balen dat je zo snel naar huis moet maar wees gerust... Ook hier is het fijn herfstweer! Ook al heb je de eerste 6 jaar het gevoel van niet:-)! Tot snel.. Kom vooral erg bruin en voldaan terug oke?

• 23 Augustus 2010 - 19:01

Henk En Thea:

Gefeliciteerd Anneke en Frans jullie hebben het gehaald, en wel heel erg snel. Jullie verslagen gevolgd en foto's bekeken, zullen we gaan missen. Geniet nog even en goede thuis reis, tot snel.
    Henk en Thea

• 24 Augustus 2010 - 14:34

Wally En Lea:

Wat gaat de tijd.....
    Voor het weer hoef je inderdaad niet terug te komen,maarrrrrr.. zoals Mieke al vraagt,neem wat zon mee,zeker omdat jullie nog vakantie hebben kunnen we er samen nog van genieten,hier in het pokken landje.
    Tot schrijfs!!!
    Liefs van ons.

• 24 Augustus 2010 - 20:21

Gerry:

Proficiat Anneke en Frans. De Pelgrimstocht naar Santiago is volbracht.

• 24 Augustus 2010 - 21:22

Suus:

Gefeliciteerd Frans en Anneke!!!

Prachtig avontuur voor jullie, een geweldige ervaring en speciale herinneringen nemen jullie mee naar huis.
    een goede terugreis en welkom thuis.

liefs

• 25 Augustus 2010 - 06:04

Mariette:

Inmiddels zullen jullie wel thuis zijn.Ben een paar dagen weggeweest.Proficiat met het behaalde resultaat.Wat eenprestatie.genoten van jullie verhalen en foto's.Super.liefs en tot spoedig ziens.